февр. 08 2010

Самара – най-ужасното пътуване

Published by at 14:00 under Венци,Русия

Днес ще направим едно пътешествие към Русия – но не Русия на лъскавите столици, не Русия на непомерното петролно-газово богатство, а нормалната, обикновена Русия – тази, която можем да намерим в град Самара на река Волга. Наш водач ще бъде Венци. Приятно четене:

Фото–пътепис от Самара, Русия

Преди няколко дни се върнах от

най-ужасното си пътуване – до град Самара.

Русия все още си е неорганизирано

и ненормална ситуация. Имах хиляди проблеми със самолетите , прекачвания и т.н. 2 дни преди да замина Явор и Венци ми наговориха едни страшни неща за Аерофлот и АН-86 и като видях самолета на летището и ми се подкосиха краката 🙂

Та както и да е. Впечатлението ми от този град е много лошо.

Невероятна мръсотия, беднотия и АЛКОХОЛИЗЪМ.

От хотела изглеждаше добре

Не , това не е затвор, а офисът на Волга Телеком

Офисът на Волга Телеком – Самара, Русия

Офисът на Волга Телеком

Предполагам е бивша казарма. Вътре е лукс.. като в казарма.

По крайречната улица гледам се мъчеха да го чистят и нагласят, ама нещо не се получава.

Крайречната улица – Самара, Русия

По Крайречната улица на Самара

Много стара пивоварна

Магазин на Жигулевское пиво – Самара, Русия

Магазин на Жигулевское пиво

Пививарната на Жигулевское пиво – Самара, Русия

Пивoварната на Жигулевское пиво

Това нямам идея какво беше

Самара, Русия

Новият Джип УАЗ

Улица Ленинградская

Улица Ленинградская – стъргалото на Самара, Русия

Статуята, изобразява една личност, която няма нужда от представяне 😉

Паметник на Ленин в Самара, Русия

Паметник на Ленин в Самара

Паметник на др. Ленин

Та това беше най-интересното което успях да видя.

Автор: Венци

Други разкази свързани с Русия – на картата:

Русия

en.pdf24.org    Изпрати пътеписа като PDF

21 коментара to “Самара – най-ужасното пътуване”

1. Антония каза:

Започна с така страшно въведение… а след това само хубави неща (е, без УАЗките и казармата) ни показа 🙂

Ами да ти кажа честно откак видях блоковете в Москва (на снимка), винаги пиша страховити въведенията за Русия 😉

3. Vency каза:

Бедността и мизерията не се личи от снимките, но
    е ОГРОМНА.
    Дупките по улиците са в пъти повече като бройка и големина от София.
    По магазините няма много храна, но алкохол и цигари бол.

Във всеки хотел след като разбират, че си чужденец се оказва, че е свободен само
    президентският апартамент.

Алкохолизма е навсякъде. На където и да се обърнеш виждаш хора които се наливат
    с алкохол. По полянки, пейки, градски транспорт…

4. домосед каза:

Забележка от клуба на плейнспотърите: Няма самолет Ан-86. Има Ан-26, което е военната версия на витловия ветеран Ан-24 от 60-те. Има и разни по-нови Ан-ове, все дребни регионални самолетчета.
    Има обаче Ил-86, което е дебел реактивен самолет за 300+ пътници. Справка в интернет показва, че ростовският клон на Аерофлот Донавия разполага с няколко такива.
    А да се снима военен джип в полицейска държава е пример за безрасъдна храброст 🙂

5. Vency каза:

Грешката в моделите на самолетите е моя. Извинявам се на авио-слушалките ( и вкъщи РВД-София се преслушва ):)

Разбрахте се, гледам 😉

7. Симо каза:

С всичко се свиква (разбирай действителността в руската провинция). Не е толкова зле, колкото ти се е сторило … има и по-кофти места от Самара 😉

8. Комитата каза:

Откъде разбра, колега, че джипът е военен? На мен ми изглежда съвсем мирно пахающий. Очаквах повече снимки на ужасните неща описани в заглавието или на хотела и някое заведение.

И аз се замислих защо е военен и май наистина е такъв: сравни номера на старата УАЗка с номерата на новата УАЗка и на Мицубишито. Последните две със сигурност са с цивили номера, а на старата УАЗ-ка даже пише В.

10. Biliana каза:

Главната им улица много наподобява Главната в Пловдив.
    И какво беше ужасното, не се разбра? И къде видя всичкия този АЛКОХОЛИЗЪМ?

@Vency, народът очевидно иска по-дълго текстово описание 🙂 Давай, пиши – ще качвам 🙂

12. Vency каза:

Не съм снимал хората защото ми беше неудобно.
    Но на където и да погледнеш хората буквално се наливат с алкохол.
    Прибиращи се жени на средна възраст от работа, носят си дамската чанта и бутилки с водка и си пият в джижение. Млади момичета, момчета.. напиват се по градинките.
    След 19:00 часа около спирките на метрото неможе да се разминеш от пияни хора.

И при нас се пие, но в Русия е нещо страшно.

Радвам се, че се прибрах жив и здрав от там и се надявам никога да не ми стъпи крака повече на руска територи !!!

13. temp1e каза:

posledniat post e leko dramatichen.
    viarno piat mnogo, viarno piat po gradinkite, w metroto, na pyt…, viarno niamat zavedenia i krychmichki kato nashite, zashtoto se napiwat i gi izpochupwat, viarno piat na exs i na 30tata minuta sa myrtwi, wiarno kato se napiat praviat sex wyw wsiakakwi kombinacii, wiarno korupciata w bg wse edno ia niama, spriamo tam, wiarno w supermarketa imat otdelenie za vodka kolkoto 4 rafta w metro otpred i otzad (te tam supermarketite sa s okolo 100 kasi), no kato cialo bylgarite sme mnogo safe tam, osobeno starata shkola , koiato poznajva plazhen ruski pone. za ne rusko govoriashtite tam e goliama ekzotika obache, a za negrite i indiancite izobshto ne e preporychitelno.

14. temp1e каза:

inache dobre, che ne si vidial pilota 🙂

15. blagun каза:

Според Викито сини номера имат полицейските коли в Русия: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_Russia

16. Vency каза:

Голямото ми разочарование от Русия идва от това, че аз не съм от „старото“ поколение 🙂
    И руският език ми се изчерпва със спасиба и дасвиданя ! 🙂

Английски език говореха горе долу само каките по баровете на хотелите 😉
    и един таксиджия който освен таксиметров шофиор се изживяваше като сводник, пласьор и каквото друго се сетиш 🙂

Венци, само не си мисли, че на тия дето руския ни е като роден имат много по-различно мнение за страната 😉 Просто читателите искат малко повече текстови доказателства за тезата 🙂

18. temp1e каза:

aaaaa, ne. na mene ruskiat ne mi e roden, no za rusia moga da kazha dosta dobri dumi. razbira se moga da kazha i dosta loshi dumi. Rusia e unikalno miasto i si struva chovek da naprawi opit da go poseti, vypreki wsichki prechki, koito rusnacite sa naprawili za towa. Ako chowek se vyzpolzwa ot znaeneto na niakakyw ruski, mozhe da izkara tam prevyzhodno. 2 pyti sym hodil w Rusia i tretoto hodene mi e weche w pipe-a, makar che niama da e predi 2011 godina za syzhalenie.

19. Natalia H. каза:

Мноого предубеден разказ! 🙁 Автора още от началото тръгва с нагласата да не види нищо, ама абсолютно нищо хубаво и достойно за положителен коментар. Доста късно видях този пътепис и оставям коментара си…Дайте още пътеписи за Русия, държава вярно противоречива, но титан в културно отношение, оставила на света велико наследство! Живея в една страна отвъд Голямата вода, възприемаща се от мнозина (уж) за Обетована.. Но няма старини, история, културно наследство, изкуство…направо си е духовна пустиня и ето за това след опита си тук, бих дала съвсем различна оценка на страна като Русия от тази на автора.

PS – И защо неговоренето на английски трябва да е толкова фатално? В много страни на света не се говори английски и дори по летищата нямаш шанс да се разбереш с много хора на английски…Китай например. Също огромна и велика…

20. Вал каза:

Човека е минал през Самара, но не я е видял. Нищо не пише за централната градска част с много клубове, ресторанти , не пише за крайречната алея с кръчмета – явно не я е видял, не пише че половината улици носят български имена – “ Шипка“ , София, Пловдив и др. Това е градът в който е ушито Самарското знаме и предадено на българските опълченци. Това е градът в който като кажеш че си българин всеки те кани на гости. Не е правил разходка с корабче по Волга, не е ходил на риболов по Волга – което си е направо за бой, там такива риби могат да се видят и хванат че ум да ти зайде.
    И още 100 неща могат да се видят , жалко че поредния български ганьовец е ходил там и е оставил впечатление за примат, после като ходим там и ни се чудят за нашите съотечественици.

Вал, всичко щеше да е наред, ако се беше въздържала от квалилификациите в последните два реда. Като форма на извининение ще очакваме пътепис от тебе, желателно по темата, но може и от други място 😉
    Във всеки случай, за следващия си коментар те моля да се съобразиш с правилото тук, че не коментираме автора, другите коментатори и редакцията , а се ограничаваме с текста на пътеписа. Благодаря за разбирането