ян. 20 2010

Германия(2): Из градовете Дюселдорф и Бон

Днес продължаваме заедно с Пламен обиколката из градовете на Германия. Предишният път минахме през Кьолн, Вупертал и шлос Бург, а сега ще се отправим към Бон и Дюселдроф. Приятно четене:

Из Германия

Дюселдорф и Бон

Площад

Дюселдорф, Германия

Дюселдорф е най-оживения и проспериращ град в региона.

В събота и неделя там се провеждаше Джаз рали — няколко открити сцени, на които цял следобед и вечер свириха бендове, концерти в клубове и зали цяла нощ.

Уви, лошото немско време взе да се проявява и докато се разхождахме по брега на Рейн валя ситен дъждец.

Rheinturm (Рейнската кула) – Дюселдорф, Германия

Върхът на Райнтурм се губи в облаците (през арките на Енергийната пирамида)

Яхтеното пристанище на Франк Гери – Дюселдорф, Германия

Яхтеното пристанище и Нойе Цол на Франк Гери. Да, хваща окото, но не е непременно красиво (май важи за всичко негово).

Сграда на Франк Гери – Дюселдорф, Германия

Малкото пристанище – Дюселдорф, Германия

Малкото пристанище.

Джаз в Дюселдорф, Германия

Да Бърбън Стрийт Стомпърс пред Юриге.

Жизненоважен урок научен от мен в Юриге: майнцер не е наденичка, а миризливо сирене. После да не кажеш, че не пиша полезни неща в блога 😉

Олег Лундстрем Бигбенд от Москва пред кметството.

Вечерта Кьонигсалее, пешеходната улица с кръчми от двете страни, беше претъпкана, отличаваха се еднополови групички облечени еднакво и празнуващи ергенски (момински?) партита.

Заведение на Nordsee – Дюселдорф, Германия

Заведение на Nordsee - обърнете внимание на игличките над фирмата

Игличките върху издадени надписи и табели са обичайна гледка в Германия — немците обичат птичките, спор да няма, но не обичат да им наакват фирмата.

Pfingsten (Петдесятница) пред Кьолнската катедрала – Кьолн, Германия

Pfingsten (Петдесятница) пред Кьолнската катедрала

В неделя минахме

през Кьолн (отново) на път за Бон.

Валеше, поради което прекарахме повече от престоя си там в кръчма на по кьолш-два. По чиста случайност уцелихме момента, в който свещениците излизаха от катедралата след празничната литургия по случай Пфингстен*.

Апропо Пфингстен, заради празника понеделник беше почивен, а в неделя по принцип не работят никакви магазини — ще рече пълно шопинг въздържание. Въобще пазаруването в немско не е лека работа — 6 работни дни, ограничено работно време (в 8 вечерта почти всички хранителни магазини са хлопнали кепенците) и, ах, пфанда — по 25 цента, важи за стъклени, пластмасови бутилки и кутийки, понякога важи за еднократна употреба на бутилките, понякога за многократна, не всички магазини приемат, някои работят с автомати, някои на касата.

Бон, Германия

Та, обратно към пътуването.

Бон е град с древна история

— това отгоре например е Щернтор, част от средновековните укрепления. По целия център има табелки сочещи към основните туристически забележителности, но по-добре се консултирайте с карта за да не се въртите в кръг.

Паметникът на Бетовен – Бон, Германия

Бетовен…

Родната къща на Бетовен – Бон, Германия

… и родната му къща. Въобще всичко се върти около знаменития композитор.

Бон, Германия

Бон почти е забравил факта че 40 години е бил столица на ФРГ — градът е със запазена архитектура от началото на XX век (за разлика от повечето градове в региона, сериозно пострадали по време на Втората световна), нисък, тих, може да се каже дори романтичен. За столичния му статут напомнят единствено къщите близо до брега на Рейн, за които предполагам, че са бивши посолства. Всъщност дори самият речен бряг е спокоен, с километрична алея и липса на внушителни постройки по него.

Рейн край Бон, Германия

* На български Пфингстен е Петдесетница. Аз, да прощават вярващите православни, не бях чувал за Петдесетница до сега.

Германия(3): Из градовете Щутгарт и Саарбрюкен>>>

Автор: Пламен Йорданов

One Response to “Германия(2): Из градовете Дюселдорф и Бон”

1. […] Минахме през Кьолн, Вупертал и шлос Бург, както и през Дюселдорф и Бон, а сега продължаваме към Щутгарт и Саарбрюкен. Приятно […]