Дек. 21 2009

Остров Лесбос

Днес ще идем за малко на топло, за да видим съветите и идеите на Владича за пътуване до остров Лесбос. Приятно четене:

От 18 до 22 септември аз и трима мои приятели направихме една екскурзия до остров Лесбос в Гърция. Бяхме общо четирима с четири мотора.

Части от Айвалък, острови и заливи

Понеже остров Лесбос се намира, на около 50 км срещу турското крайбрежие минахме през Турция и от град Айвалък хванахме ферибот за Лесбос. Това е по-краткият и бърз път за този остров, от колкото да се минава през Гърция. Посоката от Капитан Андреево е Одрин, Хавса, Узункюпрю, Кешан и при Ецеаба и Чанаккале през Мраморно море се влиза в Азия. Ферибота там е 8 лири за човек с мотор. След това по крайбрежието се кара в посока Измир през Едремит до Айвалък. Това са, около 600 км от Капитан Андреево.

От Айвалък всяка вечер в 18 часа тръгва ферибот за Лесбос.

Квартали на град Айвалък

Агенцията за билети е точно срещу морската гара на Айвалък, като билета за мотор е 45 евро, а за пътник 50 евро за отиване и връщане. Пътят до Мителини (най-големият град на Лесбос) е около час и половина.

Части от Лесбос, морето и турският бряг в дъното

Остров Лесбос е доста голям.

Може би три пъти по-голям от Тасос. Обиколката му е над 300 км. Има много села и пътища, които са тесни, но с хубав асфалт. Има много планини и баири, както голи така и обрасли с хвойни, борове и маслинени гори.

Skala Eresou 811 05, Гърция

Плажовете

му са много чисти и хубави с много малко хора по тях, задължително с кабинки за преобличане, и душове със сладка вода, които работят, макар че водата по острова не е в изобилие. Морето е кристално чисто с видимост поне 50 метра и има много риба.

Други забележителности по острова са

село Скала Ересос, където е родена Сафо

и е предпочитано място от лесбийски двойки за почивка,

градчето Пломари,

където е фабриката за Узо-Пломари, фабриката за Узо-Барбаяни, а също и музеят на узото на Барбаяни. На острова има солници с ята розови фламинга в тях.

Поглед от крепостта към Митимна

Има интересни

крепости в Мителини, Митимна и др.

Туристическа агенция има точно срещу сградата на митницата. Там дават безплатни карти на острова и на град Мителини, и много друга информация. Има два къмпинга в двата края на острова, но може да се разпъва и до плажа без проблеми. Има много пансиони и хотели по селата на много прилични цени.

Статуя на поетесата Сафо в родното и село Скала Ересос

В Скала Ересос спахме в пансион с цена 25 евро за стая, която е с две легла баня тоалетна и кухня. Предният ден преди да си тръгнете трябва да се обадите в турагенцията срещу митницата, че ще пътувате на другият ден, за да ви регистрират за кораба.

Фериботът за Айвалък-Турция тръгва всеки ден сутрин в 8,30 часа.

Автор: Владимир Чорбаджийски

Още снимки>>>

Други разкази свързани с Лесбос – на картата:

Лесбос

One Response to “Остров Лесбос”

1. Генко каза:

Не е честно. Сега там е 15 градуса:-(
    С почти 20 градуса повече от тук. Искам там!
    А на Канарските острови е 24 градуса:-((( Искам и на Канарските острови!