окт. 14 2009

Страсбург и околностите

Да разгледаме Страсбург и околностите му. Приятно четене и гледане:

Събрани впечатления от Франция

Миналата година се скъсах да пътувам по чужбинско (не, че тази много ми се размина де), къде за лошо, къде за добро — такъв ми бил късметът. Понеже посетихме доста места за кратко време, спомените ми много бързо се объркаха и сега се уповават предимно на снимките. Така, че това е един фоторазказ с малко лични впечатления тук-там. Информация и данни за конкретните места всеки може да прочете в енциклопедиите и пътеводителите.

Страсбург

Приятно градче, става за живеене. Въпреки, че и те горките не се знаят какви са — французи ли са, немци ли са. В едно обаче нямат съмнение — че са елзасци! Говорят си един такъв елзаски език, дето никой не им го разбира. По-старите като разказват нещо и почват с „когато бяхме Германия…“. И тяхната не е лесна. Но пък явно могат да се забавляват. Имаше толкова много магазинчета за маскарадни костюми под наем! Възхитих се.

Градът Страсбург

Petite-France, Strasbourg, Франция

Старият град (Малката Франция)

Катедралата Notre-Dame-de-Strasbourg

Саверн

Това беше моето градче! Тук реших, че искам да стана един френски пейзан. Приятно, китно, чисто, спретнато градче с един-два замъка, спокоен живот и чист въздух. Баровският квартал разположен нависоко, с чудна гледка. Какво друго му трябва на човека?

Рибовиле

Това селце все едно беше извадено от някоя приказка или пасторална картина. Няма друго такова място! Толкова натруфено и китно, че чак ти става кофти, нереално едно такова. Но така да отидеш, да разгледаш с ококорени очи, да хапнеш домашно приготвена селска храна и да си тръгнеш — става. Върхът на сладоледа беше, когато един „гостилничар“ изкара пред кръчмата си едно прасе, напои го във фонтана на площада и тръгнаха двамата да се разхождат гордо-гордо. Все си мислех, че прави жива реклама на вечерното меню.

Градчето Рибовиле

Това е може би най-любимата ми снимка, олицетворение на пасторалността:

Поредният замък — Haut Koenigsbourg

Автори и снимки: Гарга Рошава

Други разкази свързани със Страсбург – на картата:

Страсбург

4 коментара to “Страсбург и околностите”

1. Росица каза:

Поздравления за фоторазказа! Снимките са хубави и ме накараха да се взема най-сетне в ръце и на кача и моите снимки от Страсбург. Два пъти посещавам този град на щъркелите и винаги ме очарова. Позволявам си да покажа пътя и към моите снимки:

2. вили каза:

Прекрасен разказ! А снимките са като извадени от приказка! Много е красиво!