окт. 19 2017

Patepis.com в Читалище.то

С голямо удоволствие вие съобщавам, че ме поканиха от Читалище.то да изнеса сказка за любимия ми (ни? 😉 сайт Пътуване до… (Patepis.com).

Сказка за Пътепис.ком

Аз, разбира се, приех – таке че който иска и има възможност е добре дошъл в петък, 20.10.2017 в залата на Читалището на ул.Лом (на гърба на Булбанк в София) от 19:00 часа. (Събитието има вход 4 лв, който се плаща на място и който се ползва за нуждите на Читалището)

ул. „Лом“ 1, 1000 Център, София, България

Събитието в сайта на Читалище.то

Събитието във Фейсбук

Ще се радвам да се видим там 🙂

окт. 09 2017

Седмица в Хърватия: Зелената лагуна, Пореч

Започваме разказа на Влади за тагодишната му почивка в Пореч, Хърватия. Приятно четене:

на почивка

Пореч – първи впечатления

Ден първи – 01.09.2017 г.

Пътят до Пореч

Пътуване до София

Пристигане в ранен следобед. Следва един мързелив следобед в нашата столица – разходка по пешеходните улици, сладолед на Витошка, разходка по Граф Игнатиев, покрай книжния пазар и покрай сергиите за плодове.

Малко след чейдж бюрото (където можех да сменя куни, но не ми се чакаше на голямата опашка там), виждам едно много приятно заведение на един ъгъл. На Граф Игнатиев 40. В кафенето LIME. Посядам на биричка. Заедно с нея получавам и една купа чипс с кетчуп. На едни меки възглавнички и там прекарвам повече от час. Толкова не ми се ставаше, че накрая последва един голям тагадък през Сердика, по метрото, до гарата, да си взема багажа и от там пак тагадък през метрото, да се добера до стадион Васил Левски, за да бъда на мястото за тръгване.

На биричка с картофки в София

Имах около половин час до тръгване. Реших да си активирам роуминг през това време, но нещата са се променили през изтеклата година. Миналата година си бях активирал роуминга буквално на границата, докато чаках да мине проверката. Този път реших още в София. Безкрайно изненадан, когато ми съобщиха, че трябва да посетя най-близкия офис на мобилен оператор… Ами ако нямам време, питам аз? Други били условията, съжаляват и т. н. Останах без роуминг. Ами както искат, така да ме търсят, социални мрежи, WI FI… Така.

Идва автобуса – модерен, син, изрисуван. А отзад пишеше „КРИЧИМ ЕКСПРЕС”. (Спомняте ли си пътеписа за едната седмица в Париж от миналата година – пак с Кричим Експрес?) Качваме се към 13 души и тръгваме към 20 ч. Но само толкова ли пътника? О, нищо не знаете. На Божурище към нас се присъединява една група от 27 деца, между шести и осми клас (някакъв танцов ансамбъл с 4 – 5 възрастни към тях)

Врявата и детския смях не спряха през цялата нощ.

Към това добавям и едно семейство с малко, току-що проходило, дете, което не спря да реве през цялото време. Тъкмо задремем и поутихне малко и детето започва да реве, буди целият автобус… Та ставаме 40 пътника. Ако не беше групата с деца, сигурно нямаше да се събере групата…

Постояхме поне четири часа на наша граница… Доста време, почти до полунощ. Минаваме и тръгваме.

Програмата беше почивка за 5 дена на Зелената лагуна около Пореч (Хърватия)

Без никакво екскурзоводско обслужване (и по-добре, защото ми е до болка позната цялата информация, която биха ми изприказвали по пътя … Само транспорт, 5 нощувки с пет закуски и пет вечери. Пътуваме цяла нощ с 2 – 3 почивки по 15 минути. Съмва се, няма слънце. Облаци и дъжд.

1. 09. 2017 г. – Ден втори

След дълъг нощен преход и проливен дъжд през деня, наближава времето да пристигнем в хотела. Целият ден беше облачен и на няколко пъти се излива много дъжд. Даже по едно време имах усещането, че върху прозорците на автобуса се излива водопад. Нищо не се вижда. Дори спирахме за няколко минути, докато намалее дъжда.

Пристигаме на Зелената лагуна

Продължи..

окт. 08 2017

Мушьоен – Трондхайм – Молде (14 част на През Източна Европа с джип)

Продължаваме с джипа на Георги през Източна Европа на север към нос Северен в Норвегия. Започнахме с преминаването на Трансфагарашан в Румъния, спряхме в Музея на авиацията в Кошице, през Полша пристигнахме в Рига, а после и в Талин, Естония и Хелзинки. От Хелзинки стигнахме Куусамо, влязохме в Русия и пристигахме в Мурманск, разгледахме Мурманск, разходихме се край езерото Ловозеро и бяхме в мъжка компания на чист въздух, за последно стигнахме крайната цел на нашето пътуване – Нордкап или нос Северен в Норвегия. След което тръгнахме обратно на юг, за да стигнем Нарвик и Мушьоен. Днес сме по пътя от Мушьоен към Молде

Мушьоен – Трондхайм – Молде

Норвегия

част четиринайсета на

През Източна Европа с джип

ДЕН 13

карта на маршрут Мушьоен – Молде, Норвегия

Сутринта бяхме свежи – хотела бе добре шумоизолиран (въпреки близостта до пътя), топъл и комфортен…
Хапнахме (аз продължавах да експериментирам с рибите – сладки, слабосолени, сьомги и т.н.)..

Общо взето – стандартната подготовка – събиране на фотоапарати, лаптопи, камери, външни дискове и зарядни.

Прането също бе готово

– жената откри хитър и ефективен метод – вкарваше в банята онова изделие, за което все още не съм сигурен какво му е предназначението – прилича на сгъваемо рибарско столче с ленти върху него – дали е за да си сложиш куфара върху него – не знам.

Та жената слагаше изпраните тениски и т.н. на него в банята и пускахме подовото в банята… На сутринта в повечето случаи нещата бяха сухи. А в редките случаи, когато не бяха сухи, опъвахме един ремък зад нашите седалки и правихме простир 🙂

Както и да е –

натоварихме багажа и тръгнахме

Едва ли има нужда да уточня, че валеше дъжд с ниски облаци 😉 Започнаха да се появяват къщи и разни други сгради (например автобусни спирки ) с тревни покриви.

Мушьоен – Молде, Норвегия Мушьоен – Молде, Норвегия

Интересно бе, че

по къщите нямаха пердета/завеси

Но затова пък на прозореца на всяка къща имаше изкарани/показани всякакви натурии – стари полилеи и т.н.. Явно се хвалят кой какво има. И навярно кражбите не са толкова разпространени. Продължи..

окт. 07 2017

Неапол и околностите

Днес с Ирина ще разгледаме красотите на Неапол и околностите му. Приятно четене:

Неапол

едно красиво несъвършенство

Херкулан и Помпей, Амалфи и Позитано, заедно със забележителностите на Неапол

Ирина Иванова

Везувий, Неапол – Италия

„Виж Неапол и умри“, казал Гьоте, след като посетил града, отразяващ се във водите на Неаполитанския залив в подножието на Везувий. Неапол бил толкова живописен и неотразим, че според немския класик онзи, който веднъж види тази гледка, вече може да си отиде спокоен, че е познал най-прекрасното място.

Тази фраза вече е перифразирана от италианците така: „Когато видиш Неапол, тогава можеш да умреш!“ Според италианците това е най-красивата част от страната им.

Мога да охарактеризирам града така:

Неапол е прашен. Неапол е хаотичен.

Неапол е луд град. Неапол е един от най-очарователните градове в Италия.

Неапол е чаровен и красиво несъвършен.

Въпреки предупрежденията, че Неапол е криминогенен град и трябва да бъдем много внимателни с чантите, аз поне не усетих някаква опасност от кражби, но в града има много емигранти – както политически, така и икономически.

До Неапол пътувахме с авиолинии WIZZ на много ниска цена.

Центърът на Неапол се намира на 7 км от летището.

• С такси: Пътуването отнема около 15 мин. и ще ви струва между 15 и 20 евро.
  • Автобус ANM 3S пътува от пиаца Гарибалди (Централна жп гара ) до летището на всеки 10 мин.
  • Специален автобус (Alibus ) също превозва пътуващите на всеки 30 мин от 6:30 ч. до 23:30 ч. всеки ден, като началната спирка е от общината, а следващата е централната жп гара.

Ние си поръчахме

• частен трансфер от хотела, който ни струваше 15 евро.

Хотелът ни B&B San Gaetano Bed,

който резервирахме от Booking.com, беше със страхотно местоположение на емблематичната за стария Неапол улица „Трибунал“ и на Piazza San Gaetano .

Via Dei Tribunali, една странна улица,

тясна, шумна, пренаселена и разни хора със скутерчета „профучават“ покрай пешеходците. А пресичащите я улички – още по-тесни и криминално изглеждащи. Но всичко това крие своето очарование. Продължи..