Archive for ноември, 2015

Ное. 30 2015

Гауда

Заминаваме за Холандия! Анжело ще ни покаже градчето Гауда, дало името си на прословутия кашкава… упс… сирене Гауда. Приятно четене: Гауда Гауда (Gouda, [ˈɣʌu̯daː]) е град в областта Южна Холандия на Нидерландия, близо до Ротердам. Съвсем наблизо се намират Одеватер и Делфт. Известен е главно с едноименното сирене, лулите от морска пяна и кметството си, едно […]

Ное. 26 2015

С Опел до Средна Азия, 2015 (1): Румъния, Украйна до Сочи в Русия

Започваме още едно пътешествие с опела на Валентин. Този път целта ни е Средна Азия. В началото ще минем по северния бряг на Черно море – до Северен Кавказ в Русия. Приятно четене: С Опел до Средна Азия, 2015 първа част Румъния, Украйна до Сочи в Русия През 2015 година продължих да изучавам държавите източно […]

Ное. 25 2015

Проходът Трансалпина (Из Карпатите на мотор – 4 част)

Продължаваме мотоциклетната си обиколка из Караптите и Трансилвания заедно с Тони. Първия ден минахме през прохода Трансфагарашан и спряхме вечерта в Сибиу. В първата половина на втория ден бяхме солната мина в Турда и започнахме обиколката си на крепостта (цитаделата) Алба Каролина в градчето Алба Юлия, която продължихме и разгледахме Сибиу. Третия ден от нашето […]

Ное. 20 2015

Света гора Атон (6): От манастира Св.Павел до Каруля

Продължаваме поклонническото пътуване на Цветан из Света гора – Атон . В първата част прекосихме пътя от манастира Великата Лавра до манастира Ставроникита, разгледахме го подробно, бяхме в манастира Пантократор, а поклонихме се в българския манастир Свети Георги Зограф, както и в манастира Констамонит. Днес сме в Свети Павел. Приятно четене: От манастира Св.Павел до […]