Archive for май, 2015

май 29 2015

Плиска –1150 години по късно

Днес Цветан ще ни води на наскоро проведеното честване на 1150 годишнината от Покръстването на България в Плиска. Приятно четене: Плиска –1150 години по късно На 2 май 2015 ние платихме по 5 лева и се отправихме с керван от автобуси от Варна до Плиска за да празнуваме заедно с целият православният свят 1150 г […]

май 28 2015

Хълмът Скопий (Scopus)

Не, не отиваме в Македония, а в Йерусалим – Галина ще ни разведе около хълма Скопий. Приятно четене: Хълмът Скопий Scopus част втора на Йерусалим и вечността, наречена Христос Повечето екскурзии в Ерусалим започват от Скопий (в превод „хълмът с хубавия изглед”) – обширна панорамна тераса край шосето, разположена на 826 метра надморско равнище. Оттук […]

май 27 2015

Как да си купим винетка за Румъния по интернет (аварийно или предвидливо)

Краси съвсем наскоро му се наложило да отскочи до Румъния и сега ще ни разкаже как най-лесно да си извадим румънска винетка, без да се налага да висим на първата бензиностанция след границата. Приятно четене: Как да си купим винетка за Румъния по интернет Винетка – аварийно или винетка – предвидливо Висенето по северната граница […]

май 27 2015

Делфт и делфтско синьо

Отново се връщаме в западна Европа – днес Анжело ще ни води до холандския Делфт. Приятно четене: Делфт и делфтско синьо Делфт е град в централната западна част на Нидерландия, в областта Южна Холандия. Намира се на почти равно разстояние от Хага и от Ротердам. Името му произлиза от delf, транскрипцията на холанската дума delven, […]