Archive for юни 8th, 2012

юни 08 2012

Пътуване до Хага, Холандия

Продължаваме с поредицана на Дениз за Холандия. Бяхме в Алмере и Нарден, днес отиваме в не-столицата не–град Хага.

Пътуване до Хага

Холандия

Предишният път като писах за Наарден приятелката ми ми се скара, че било много кратко тра-ла-ла тра-ла-ла и този път обещавам да е по-подробничко. Доволна, Зорке!? 🙂

И така продължаваме, вече сме по-средата на третата седмица от предстоя ми в Холандия. Спя си сладко сладко, до момента в който се събуждам, търся с ръка върху шкафчето телефона си без да си отварям очите, напипвам го и поглеждам да видя дали е дошъл часът за ставане. А стига, та то е 8:15 и нещо плюс-минус а аз трябва да съм на жп гарата в 8:30. Уж бях си“навил“ алармата, ама… Бързо ставам, в банята си мия лицето, зъбите пропускам с мисълта, че ще сдъвча една дъвка, хвърлям пижамите, обличам се за секунди буквално, вземам си раницата мятам вътре едно горнище, грабвам чадъра и вече съм на път за автобуса. По пътя ми минават мисли от рода „колко бързо се приготвих,ей това е да си мъж“  „ако тръгнат без мене ше ги застрелям“ : ) и т.н. От там за жп гарата в автобуса ми звъни „франсето“  с въпросите каде си? идваш ли? и ще изпуснем влака и викам идвам идвам. Да ама не, като пристигнах и нашият влак беше заминал. Започвам да обяснявам, че се е шчупил автобуса, сменяхме маслото и лявата гума и се шашкат 😀 Майтап бе Уили успал съм се. Е, то си имаше влак за след 30 минути и поизчакахме малко.По това време  г-ца Хетсен ни раздаде билетите  и разбирам, че той не бил директен а с прикачане в Амстердам. В Амстердам спираме на станцията на летището в чакане на влака за Хага. Имаме 40 минути и отиваме да хапнем. Изяждаме по един бургер в Бъргър Кинг, разглеждаме някакви изложени самолетни двигатели пред един магазин за декоративни самолетчета (които между другото са супер скъпи) и идва време за нашия влак. И така, от Амстердам до Хага не е много, редуват се малки градчета и ниви със свободни и щастливи крави и обратното, стигаме Лайден, който ми изглежда много хубав, имаше много тенис кортове и зеленина, поне това успях да видя от влака. И не след дълго влязохме в Хага. Не знаех какво да очаквам от този град, само знаех, че парламента и кралицата са тука. Но, останах с добри впечатления.Ето я гарата и едни небостъргачи. Впрочем в Амстедам небостъргачи не видях освен високата Rembrandt Tower може да са в някаква друга част от града, знам ли…поне около центъра не видях.

Жп гарата

От гарата се запътихме към

Mauritshuis,

където се помещават картини на Рембрант, Аверкамп, Фермеер и други.

Мauritshuis

Вътре не дават да се снима и е пълно с костюмирани жени и мъже във всяка зала, някой да не вземе да направи нещо на картините. Иначе е много готино, има си фотьойлчета на които да седнеш и да съзерцаваш картините. На входа ти дават нещо като уоки-токи с дисплей което поддържа незнам си колко езика (български няма) и под всяка картина има номерче което да въведеш в „уоки-токито“ 😀 и да чуеш историята на картината и художника. (РЕДАКЦИЯТА ПРЕПОРЪЧВА: всеки път, във всеки един музей искайте гид на български! Ясно е, че засега няма, но трябва пазарен натиск от страна на посетителите, за да се направи подобно нещо!)

Маурицхойс, Korte Vijverberg 8, 2513 AB Хага, Нидерландия

Мене лично най-много ме впечатлиха картините на Хендрик Аверкамп. Да не говорим за шедьовъра на Ф(В)ермеер. Момичето  с перлената обеца. Тази картина я гледах към 15 минути. Аз не бях влизал в такава галерия-музей преди това, но наистина си заслужава. Ако сте ценител на изобразителното изкуство това е мястото, няма да може да излезете от там един ден. Аз прекарах към 2ч и половина защото имахме среща на входа, а и измръзнах вънка беше топличко и аз си оставих раницата с горнището на багажното. Откаде да знам, че вътре е толкова студено, по-едно време започнаха да ми тракат зъбите съвсем сериозно. Явно поддържат някаква определена температура в залите заради картините. Да спомена, че на излизане има и магазинче от което да си купите неща свързани с художниците, техните картини и Мauritshuis. Картички, плакати, картини, тефтерчета, чадъри, чаши…квото се сетиш.Но цените са малко завишени.

п.с. Сега е в ремонт Мauritshuis . И картините са изложени другаде.

със снимките до тук

След Мauritshuis се отправяме в инфо-център за туристи. Там с екскурзоводка ще ни водят да видим мястото където ежегодно кралицата изнася своята реч и в холандския парламент. Влизаме вътре (в инфо центъра) – то пълно. Баби, дядовци, семейства с малки дечица и без.  На всички ни закачат по една лента на врата с надпис De Haagse Tribune и газ цялата тълпа напред. Бяхме към 50-60 човека.

Това е мястото където се е помещавал първият холандски парламент и кралицата изнася своята ежегодна реч.

Рицарската зала – Парламентът в Хага

Залата на рицарите

Нарича се Залата на рицарите. Покрива е изцяло от дърво и наподобява кораб обърнат на обратно.

Залата на рицарите – Парламентът в Хага

Hague Congress

В Хага е проведен първият конгрес на Европа. Което е една от многото първи крачки към създаването на ЕС.

Продължихме със

съвременния Парламент на Холандия

Сградата с нищо не впечатлява, една нова стъклена. И тук не може да се снима, минаваме проверка, скенер, оставяме багажа.  Между другото екскурзоводката си говори на холандски и превежда една трета от това което е казала, че се наложи на нас г-ца Хетсен да ни превежда. Все пак холандците имаха числено предимство : ) Емии, парламента им е един мъничък, мисля,че нашият е по-голям или на ТВ поне изглежда по-голям. Столчета-молчета, няма снимки, няма кой знае каква история, че по едно време и скучно стана като почна да обяснява за политика. След изкуство, цветове, политика, история време беше за по-една бира 🙂

Хванахме по една оживена улица да пообиколим и да си изберем къде да пийнем.  Обикаляхме, обикаляхме и стигнахме до някакъв китайски квартал (брей, тез’ китайци навсякаде) 🙂

Китайски квартал – Хага, Холандия

Хага

Хага, Холандия

Навсякаде го имаше този знак, дори по кофите за боклук отпосле разбрах, че щъркелът е символът на Хага.

Щъркелът- Символът на Хага

След обикалянето и по китайския квартал, даже не го знам дали е квартал или 2-3 улички, но както и да е, си харесахме едно местенце с маси навънка. И си поръчахме 2 бутилки La Chouffе защото бяха по 750мл, а момичетата некви чайове. La Chouffe така добре ни дойде след дългото обикаляне и топлото време, че си поръчахме още две бутилки 🙂

на по белгийска бира в Холандия

La Chouffe

Taзи бира ми стана една от любимите наред с Hoegaarden и Schofferhofer. Жалко, че я няма в България щях да пия промишлени количества от нея 😀 Но за сметка на това другите две се намират, ако не сте ги опитвали опитайте ги. Малко се отплеснах от темата пак ше ми се карат 😀 Споделям още малко снимки от Хага и спирам до тук. Следващият път ще пиша за Амстердам, бира, кондоми, фенери, кофи-шопове, лодки, баклави, гейове 😀