Archive for май 21st, 2012

май 21 2012

Три седмици в Холандия (Алмере)

Преди да ви е напекла жегата, нека отидем в страната, в която и август месец вали почти непрекъснато. Дениз ще ни разкаже за един езиков курс в Холандия, в градчето Алмере. Приятно четене:

Три седмици в Холандия

Та така реших се да напиша нещо за моите преживявания в Холандия. Отдавна следя сайта и редовно чета всеки един пътепис с интерес. А и ми предстои да ходя отново,  та пак съм на вълна НЛ(Нидерландия)…

Моите преживявания са от миналото лято. Демек, юни месец ми предлагат да отида на някакъв курс по английски в Холандия в някакав град Алмере при познати на родителите ми. Даже и не съм го чувал, щрак чичо Гугъл, леля Уики, те са чували, проучвам, оказва се един от най-младите градове в Холандия, издигнали го от дъното на морето  преди 40-тина години, 7-ми по големина в страна и най-големият във Флеволанд. Да не забравя на 30-тина км от Амстердам, йес!  Те (познатите) чули, че карам курсове в училища Европа и почти целия август искат да прекарам там ходейки на този курс. И аз казвам ок, заминавам. И правя резервация отиване-връщане с България Ер до Амстердам и назад. И на 5 Август вече към 24 часа си чакам Ивконито на ОМВ-то в Търговище. Автобусът идва, слагам куфара в багажното и скачам вътре. Чудя се дали ще съм на летището навреме, притеснявам се до момента в който точно навреме автобуса спира пред  терминал 2 на летище София, евала. Слизаме 5-6 човека и после автобуса си продължава за автогарата. Чакам малко, хоп стандартните процедури и вече чакаме самолета.  Идва време, извозват ни с некви рейсове до аероплана, а той един мъничък ; ) Качваме се, всеки си сяда на мястото, няма празно място. Моето място беше до една жена с две малки деца и едното не се спря докато слезем, то крещене, рев, плач..3в1…о боже…Но всичко друго си беше ок, сокове-мокове, кафета, вестници…уелком то Амстердам, йес..

Слизам, чакам багажа на онова въртящо  се нещо, идва вземам го и отивам до уговореното място. На летището в Амстердам хората са направили  мийтинг пойнт, едно голямо нещо от червени и бели квадратчета. Там ме чака нашата познато, която съм виждал по скайп, но лично не сме се срещали. Здрависваме се, целуваме се по бузите и газ с тяхната кола към

Алмере

Вече в тях ми показва моята стая, малко си приказваме и ме оставя да си оправя багажа. По късно като се прибра съпругът и се запознаваме с него. Приказваме си на английски, което е добре малко практис, вечеряме излизаме с него да ми покаже пътя до сградата където ще се провеждат занятията. Естествено с колелета и за малко още на първия завой да се блъсна в една майка на колело с две седалки една отпред и една отзад и на двете малки дечица (Wtf!?)…

После ще разказвам как си возят децата в дъжд и студ, с колелетата и не им пука. Впрочем август беше доста студен и дъждовен.

Хотел Аполо в Алмере, Холандия

Хотелът

Та така отидохме до училището, видях малка част от града, показа ми хотела в който остават другите колеги с които щях да се запозная вдругиден, спирката от която щях да си хващам градският. Останах с много хубави първи впечатления от Алмере. Доста уреден и зелен.

Алмере, Холандия

Прибрахме се, вечеряхме, побъбрихме и аз си легнах. Честно казано в началото не можах да заспя, но после съм заспал като агънце.

На другата сутрин ми казаха,че ще направим

едно пробно пътуване с градския транспорт да видим дали ще се справя 😀

И така излязохме с Мишел така се казва пича, и отидохме до спирката през която минаваха  нови, празни  или с по 2-3 пътника автобуса през 5 минути.Toва ми направи силно впечатление.Мишел ми обясни,че мога да хвана 128,196 или 202 и слизам на спирка центрум и оттам ще се ориентирам. Теглихме една пробна, пътя с градския 9-10 минути, с колело не повече от 15 минути,ок. Незнам как е тука (понеже съм от малък град и не ползвам градски транспорт), но там ако не вдигнеш ръка автобуса не спира!?

Алмере, Нидерландия

И така после се върнахме – айде, на

разходка в Амстердам

За Амстердам мога да кажа, че го чустваш много жив и пълен с енергия, поне аз така го чуствах с тази навалица от туристи,  хора от различни националности и култури, не знам: готино, шарено. Като казах шарено, точно предният ден беше приключил гей-парада. Навсякаде висяха знамена и знаменца с цветовете на дъгата и видях няколко двойки ръка за ръка или да се целуват. Няма лошо, пийс!  Зейнеп (жената) веднага ме предупреди да не влизам в барове, на които отпред  виси такова знаме. Ок. След това малко снимки, обиколки, хапване и го хоум. После с Мишел гледахме някакво футболно предаване на холандски , не разбрах нищо и си легнах.

Знаменцата

На съдбовния ден в който щеше да почне курса, вали яко дъжд, кафе, закуска, хващам един чадър. Отивам на спирката, градския, но проблемс. И ето ме пред даскалото.

Даскалото си е даскало,

филиал на университета в Дронтен, но през лятото като ги няма студентите се провеждат различни курсове. Та моята група е от 7 човека. Узбекистанец, полякиня, французин, италианец и италианка, унгарец (който все още не беше пристигнал) и аз. Те се бяха запознали в хотела. И аз се запознах с тях. Всички говорехме долу-горе на едно ниво английски, та нямахме проблеми в общуването и уроците. В края на първата седмица, събота имахме

байк-тур в Алмере.

Доста пообиколихме отидохме на гости на един от лекторите, обядвахме в тях и се запознахме с жена му, дъщеря му и сина му. Много готини хора. После ходихме до една еко-ферма и някакъв магазин за арт неща, но супер скъпи защото парите от продаденото отивали за дарения.

Трупата

Еко Фермата

Еко Ферма

цвете от ръждясало желязо

мяу

атр

Прибрах се супер изморен. Като се върнах след душа и вечерята, едно спане ударих, че на другата сутрин станах в 11. Добре, че беше неделя и не се налагаше да ходя на даскало, че не знам. След закуска с Мишел ловихме риба почти цял ден, през градината им минава канал който е пълен с риба и понякога минават различни ентусиасти с лодки и каяци. Та има и много патки и лебеди, та както си ловя аз и да не закачали един лебед. Аз дърпам то не се дава, а иска да си ходи… Кордата се уплела в крака му, та с много зор го откачихме, иначе щяхме да ядем лебед за вечеря 😀

един от двата бели

мястото за риболов

На другата седмица след курсовете излизахме и снимах

някои интересни сгради в Алмере.

Да покажа още малко от Алмере и после ще опиша едно от многото пътувания до Амстердам. Едно пътуване до Наарден и едно до Хага. Пийс : )