Archive for юли 7th, 2010

юли 07 2010

Бях в Китай (1): Първи впечатления от Пекин

Днес започваме един пространен китайски пътепис. Павлина ще ни води не само до Китайската стена 🙂 Приятно четене:

Бях в Китай

Не в мечтите си, не в сънищата си. Наистина бях в Китай! Видях Забранения град, разхождах се по “Тянънмън”, изкачвах се по Великата китайска стена, дишах тежкия августовски въздух на Пекин…

Първи впечатления от Пекин

В началото на това най-дълго пътешествие в живота ми стои една международна конференция, в която моят съпруг е участник. Семейният съвет се събира на кратко заседание. Гошо предлага да пътува за Китай като бял човек, т.е. с жена си. Жена му не се съпротивява и приема да бъде придружаващо лице. Заседанието се закрива. И започват приготовления: резервиране на самолетни билети, търсене на информация за забележителностите на Пекин, обмяна на валута…
На 5 август 2005 г., в едно дъждовно и хладно лятно утро, излитаме с “Аерофлот” от София. С нас пътува и Цена, колежка и приятелка на Гошо от детството, която също участва в конференцията. Аз не съм се качвала на самолет от ученическите си години и мъничко се страхувам от това, че ще се отдалеча на километри от земята. Но яркото слънце, което ме посреща приятелски над облаците, стопява моите притеснения. Скоро под нас се появяват поля и гори, прорязани от пътища, тънки като конци… Все по-често виждаме селища и това означава, че наближаваме Москва. Затягаме коланите (бр-р-р-р!) и се насочваме към летището. Понеже местата ни са близо до единия от колесниците, Гошо ме предупреждава да не се стряскам, когато чуя шума от свалянето му. Е, не е толкова си