Archive for юни 3rd, 2010

юни 03 2010

Към Европа с влака (2): Германия

Продължаваме с железопътните приключения на Крум из Европа. Минахме опрез Белград и Виена, а сега ще продължим пътуването си към Германия. Приятно четене:

Към Европа с влака

част втора:

Германия

14.12.2009г. Денят в който за 1-ви път отидох в Германия.

Станах сутрина, оправих си багажа, сбогувахме се с Мери и се отправих към гарата. В трамвая към гарата се качи и контрола(от 2-3 дни бях в тая Европа и веднага се появиха тия гадове), добре че бях редовен.

Качих се на влака за

Мюнхен,

където имах много удобна връзка за Щутгарт 11 минути след пристигането, но уви за 1ви път трябваше да се сблъскам с германската действителност, а именно че много често тези връзки се изпускат поради закъснения на влаковете. Преминавайки границата мина някаква полиция във влака която явно сметна че съм най-съмнителен във вагона и провери точно моите документи, слава Богу, не ми намериха скритите пистолети и 2 кг хероин.

Та закъснях стабилно с 25 минутки и трябваше да чакам следващия влак. На гарата малко трудно се оправих, защото още не бях свикнал с различните гари (но за сметка на това по нататък се превърнах във факир по ориентиране из гарите).

На гарата в Мюнхен поне ми остана време да хапна, макар след това пак да гоних влака, за да го хвана в последния момент, ама кво да се прави – успях, все пак.

Абе, то се оказа, че навсякъде из германските гари има едни табла с няк’ви плакати, ама тогава де да знам че това били разписания, а не някакви немски заповеди против лошите хора. Е да все пак следващите дни знаех как да се ориентирам, а и си бяха много удобни тези табла.

В Щутгарт

някак си стигнах на време, по пътя видях някаква катедрала огромна в Улм, която по късно разбрах, че не била катедрала, а църква и също така била най-високата религиозна сграда в света. Е, в Щутгарт вече се оиентирах по-лесно имах и време да хапна (пак-хихихи). След това си взех влака до Тюбинген, крайната ми цел за деня, където трябваше да се срещнем с Мони. Там някак си питах, търсих и намерих една много хубава сграда с площад, пред нея, където помислих че е подходящо да го изчакам да му свърши лекцията. По-късно разбрах че това е кметството, а сградата-ухаа-шарена, готина, стара и хващаща око от далеч.

Е, намерихме се и с Мони, отидохме до местния студентски град, оставих багажа и пак слязохме към града, за да опитам най-накрая германска бира в германска кръчма. Е, да, не беше зле, хареса ми, оказа се че наистина била вкусна. След това се прибрахме и този път легнах да се наспя след дългия път през деня.

юни 03 2010

Моята предколедна разходка до Виена (2)

Днес Емилия ще продължи предколедната си разходка из Виена. Започнахме с първата част, сега продължаваме нататък. Приятно четене:

Моята предколедна разходка до Виена

Сецесион

Виждали ли сте по-красива, по-нежна и по-ажурна сфера като тази на покрива на изящната бяла сграда на музея на стила „Сецесион”?

Виена, АвстрияВиена, Австрия

Няма начин някой да може да получи от мен обяснение що за обемно-пластичен акцент в центъра на градинката на един от площадите на Виена са е явява това „нещо. И с този душ, който излиза от дясната страна на черепа, кой ли се къпе?

Доста притеснително си беше да се приближа и да снимам тази полицейска кола, паркирана до страничната фасада на сградата на Парламента, при това вътре имаше хора. Внукът ми, като видя тези снимки, каза: „Това не е истина. Това не може да е полицейска кола, защото няма къде да седнат арестуваните”

Виена, Австрия

Вход на страничната фасада на сградата на Парламента

На няколко метра от този вход беше паркиран онзи полицейският „Смарт”от по-горните снимки. А сградата на Парламента си я знаете. За нея нямам думи. Думите ги имат критиците в сферата на изкуството, културата и архитектурата.

Парламентът

Реших да подредя „мозаечно” и да ви покажа снимки, които съм направила, които не са взети от туристическите справочници или от интернет, а са си моя личен поглед към местата, покрай които съм имала щастието да мина, докато съм се скитосвала по улиците, музеите и парковете на Виена.

Албертина

Хора като мен, устремени към

изложбата на Ван Гог в зала „Албертина”,

която стана основен повод аз да посетя Виена.

А пък на долната снимка се вижда как могат на сухо, на чисто, на топло и на светло, на покритата с тенти тераса хората да си чакат влязат в галерията и с очите си да видят гениални творби на гениален творец. И отопление имаше и два отлично организирани гардероба за дрехи и чадъри единият за групи, другият за индивидуални посетители.