Archive for май 13th, 2010

май 13 2010

Рим – пътуване из древността (3)

Днешния пътепис отново ще ни разведе из Рим. Юрий вече ни разходи до фонтана ди Треви и „мола“ на Траян, както и до Ватикана и катедралата Свети Петър. Сега продължаваме нататък. Приятно четене:

Рим – пътуване из древността

част трета

Знаех обаче, накъде ще вървим след като излязохме от св. Петър – към

крепостта Сант Анжело

От базиликата се върви все направо на изток по Via dela Concilazione и след има няма километър се стига до крепостта. По широките тротоари на булеварда щъка любознателен народ, а по уличното платно един след друг преминават автобуси с туристи, чиято неизменна цел е Ватикана. В началото на улицата има няколко магазина за колекционерски фигурки и Петя мигом се шмугна в най-лъскавия (естествено). Какво да я правиш, това и е отколешна страст. В къщи сме натрупали фигурки, чиито брой един ден ще ни позволи да отворим магазин и да забогатеем безвъзвратно. Последвах я, защото нямаше какво толкоз да зяпам навън. Още щом зърнах цената на една фигурка, гледаща ме нагло насреща, бързо се насочих към Петя с цел вземане на превантивни мерки. В къщи всяка седмица се чупи по нещо –я чаша, я чиния… Тия 800 евро обаче, бяха бая авторитетна цена, че да мога да стоя спокоен и да гледам, как Петя си премята небрежно из ръцете крехките съкровища 🙂

Е, излязохме от магазина без произшествия и продължихме по булеварда докато накрая стигнахме Тибър и крепостта.

Рим, Италия

Всъщност по-справедливото име е „Мавзолей на Адриан”, защото все пак архитектурното чудо е започнато от император Адриан с цел да бъде негова гробница (мавзолей). Завършен от наследника му Антонин Пий, тук в продължение на 80 години са били поставяни погребалните урни на римските императори. После естествено нещата се изменят и мавзолеят е включен, като отбранително съоръжение в новоизградената от император Аврелиан тухлена стена, обграждаща града. След време папите си го присвояват, като повечето неща в Рим, съединяват го с Ватикана посредством укрепен коридор и правят от мавзолея истинска крепост, където са се криели от враговете си при нужда.