Archive for април 20th, 2010

апр. 20 2010

Калифорния

Докато небето над Европа все още е затворено е крайно време да идем до Америка. Краси ще ни разведе из Калифорния. Приятно четене:

Мост Golden Gate

През лятото на 2008 година бях на гости на брат ми, който живее, учи и вече работи 10 години почти в Сан Франциско. Направихме и една обиколка с кола на Калифорния, посетихме Лас Вегас и Гран Каньон. Имахме си и малка авария в пустинята Невада със колата за по-интересно. Снимките ги бях качил отдавна, но сега намерих време та качих и клипчетата. Кофтито качество и резолюция са резултат от конвертирането им в по-малък размер.

Накратко моите впечатления:

Винаги съм се впечатлявал и вдъхновявал от историята и културното наследство на цивилизациите и народите на Европа и Средиземноморието.
Нямах някакви особени очаквания и мераци да ходя в САЩ, затова и постоянно отлагах това пътуване за по-късно, когато ми се намери време и мерак, а и излишни пари естествено. Най-сетне се наканих. Пък й брат ми, който не се беше прибирал 4-5 години станА много настоятелен, та нямаше начин. Обичам да пътувам. Затова въпреки и неголемите ми очаквания бях развълнуван и зареден с енергия, поради голямото пътешествие, което ми предстоеше. И в двете посоки прекачих полетите във Франкфурт. След това литнахме за Калифорния на север, по най-краткия въздушен маршрут над Гренландия и Северна Канада. Успях да направя няколко снимки от самолета на смразяващите гренландски ледени пустини и уникалната природа на най-северните части на Канада.

Гренландия

Канада

И така след 11 часов полет кацнахме в Сан Франциско.

Сан Франциско и мостът Голдън гейт

Брат ми ме посрещна, директно и типично по български се тъпосахме с багажа на едно бистро на главната улица на градчето /квартал Маунтин Вю – в сърцето на Силиконовата долина, която не е точно долина. Не бях пушил почти 24 часа. Купих си веднага любимите английски цигари „555“, които в България по неразбираеми причини още от времето на корекомите изчезнаха, та до ден днешен. /ако някой има идея как да се снабдим в Бг? :(( / Седнахме на кафето и залюшкахме бирите по обяд на сладки приказки, след час-два потеглихме към неговата къща…

апр. 20 2010

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион (1)

На това днешно мрачно време защо да не направим една обиколка към Екватора? Да се качваме по корабите и напред! Приятно четене:

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион

Остров Мавриций и остров Махе от Сейшелските острови

Бях обещал и аз да споделя нещичко от моите скитания по широкия свят. И ето, наканих се най-после.

Идеята ни беше да забъркаме нещо по различно от обичайните екскурзии и почивки. Решихме този път да бъде круиз. Бяхме си набелязали и трябваше да изберем измежду три дестинации – Кариби, Далечен изток или Индийски океан.

Избрахме последната: Мавриций – Сейшели – Мадагаскар – Реюнион.

Направихме резервациите и след седмица се изтипосахме на летището в Истанбул. Следваше полет с EMIRATES до Дубай, час и половина престой, колкото да си купим нова камера, че предната, заедно с колата и всичкия ни багаж смени притежателя си в София Ама нищо де, той Бойко Борисов ще ги оправи тях И втори полет до Мадагаскар. На сутринта към 9:00 часа цъфнахме на местното летище. Там, както си му е реда ни посрещнаха местни фолк звезди с песни и танци на народите. Ма то така си е по летищата на повечето екзотични дестинации. Едно такова ти се стопля душата… а тялото – то вече е прегряло при „ниските” сутрешни температури от около 30’C. За влагата да не говорим. Имаше естествено и представители на круизната компания COSTA, които чакаха туристите, решили да ползват услугите им за трансфер до кораба. Ние обаче предварително бяхме отказали тези услуги /26EUR на глава/ за 40-50 км. разстояние. Ми така де, да си пооправят малко тарифите. Отидохме на едно от многото гишета за рент а кар, и си наехме две колички. Ама да не си помислите, че и там не сме се пазарили? Ааа не Предварително знаехме, че ако не си свалил цената поне двойно, значи нищо не си направил. Те ни предложиха по 60 EUR на ден за кола. Ние казахме 30. В крайна сметка се съгласихме великодушно на 40. Нали и те са хора! Наехме ги за по 48 часа, та да можем и на следващия ден да обикаляме острова и потеглихме към Порт Луис, където ни чакаше кораба. Пристигнахме, настанихме се по каютите, полегнахме да починем и …. проспахме целия ден. Ми как няма, бяхме като пребити кучета.

Сутринта на следващия ден, след обилна закуска сефтосах и фотоапарата. Ето я и първата снимка:

PORT LOUIS, MAURITIUS

Порт Луи, Мавриций

Качихме се по колите и тръгнахме на обиколка из острова. Най-напред се отправихме към ботаническата градина на Pamplemousses.

Ботаническата градина на Pamplemousses, остров Мавриций

Ботаническата градина на Pamplemousses на Мавриций

Местни креолски младежи ни се радваха. И ние на тях.

Креолци, Мавриций

Креолци

Индомаврицианците /те са по голямата част от местното население/ също