Archive for април 8th, 2010

апр. 08 2010

На моторетка покрай Искъра

Днес ще си направим едно не много далечно пътешествие до едно много красиво природно образувание – Искърското дефиле. Не е далеч, а е безумно красиво. Като добавка фотогалерията в края на разказа включва и много непоказвани снимки от Лакатнишките скали. Приятно четене и не забравяйте, че остана съвсем малко време, за да участвате в писането на юбилейния ни 1000-ен пътепис 🙂

Голяма напаст сме това мотористите… Още не се е пукнала пролетта и сме по пътищата! Малко слънчице ни трябва… и вятър в косите! Ама така е, когато във вените ти тече бензин… на вода не става! :)))

На мотор из Искърското дефиле

Времето ме връща назад в годините… и ме усмихва! Рокерската ни сватба… с ескорт от приятелите ни на мотори… И опищялата се рода, когато булката се метна на мотора и с младоженеца запрашиха нанякъде! ;)))))) Какво пък, до ден днешен е първото нещо, за което се сещат, виждайки ни отново заедно… ))

Из Искърското дефиле

За какво бях тръгнала да ви разправям, а къде се отплеснах… А, да… И ето ни след години, “пораснали”, но не и помъдрели ;)))) пак яхнали мотора… Слънчице, вятър в косите (на който му е останала такава ;))) и на път към дефилето на Искъра…

Природата е изумителна… Снимките не дотам, тъй като някои от тях са правени в движение, с едно миниатюрно джобно фотоапаратче,… но пък с мерак! ;)) Трябва да си добър моторист за да не изправиш някой завой, возейки един захластващ се и снимащ, в същото това време, пишман фотограф като мен зад гърба си! От години имам под ръка точно такъв рокер… ;)))

апр. 08 2010

Еднo гражданче в пустинята(4): Нощ в Сахара

Продължаваме с пътуването на Финдли из Тунис. Вече бяхме в столицата на страната, а после и в римския град Дуга, както се разходихме до няколко оазиса в Сахара. Днес ще се тръгнем към пустинята Сахара и ще нощуваме там.

Преди да продължите искам да ви напомня как можете да участвате в писането на юбилейния 1000-ен пътепис на нашия сайт 🙂

А сега – приятно четене:

Еднo гражданче в пустинята

част четвърта:

Нощ в Сахара

Ездач и кон в пустинята Сахара, Тунис

Сахара в Тунис започва от град Дуз,

който наричат именно вратата към пустинята.

Деня чакахме с нетърпение, защото в него беше гвоздеят на програмата – разходка с камили и нощувка насред пустинята в истински берберски палатки.

Еднo гражданче в пустинята Сахара, Тунис

Пътят между Тузьор и Дуз минава през соленото езеро Шот ал Джарид.

Толкова обширно и равно, през по-голямата част от годината то представлява напукана, покрита със сол повърхност, а когато не е пресъхнало има около педя вода. Естествено от него се добива сол, която е струпана на купчини около пътя, а покрай тях на няколко места срещаме и шантави скулптури от сол – например камили с ездачи.

Скулптура от сол на соленото езеро Шот ал Джарид – Сахара, Тунис

Толкова е равно и горещо, че пътят отпред се разтапя в хоризонта, самият хоризонт също се разтапя и колкото и да отказвам да повярвам, това, което виждам в далечината над плитката вода, наистина е мираж. Първият в живота ми.