Archive for март 19th, 2010

мар. 19 2010

Вал Гардена

Май вече идва пролетта 🙂 Но това още не значи, че няма да четем за ски и за сняг – поне да знаем какво да правим другата зима. На ред е Стоян с краткото си описание на Вал Гардена. Приятно четене и не забравяйте да се включите в писането на юбилейния хиляден пътепис:

Доломитите

София – Любляна – Венеция – Вал Гардена

Тази година скиорската дестинация беше градчето Ортисей (Ortisei) на италиански или Санкт Улрих (St. Ulrich) на немски. То се намира в долината Вал Гардена в Доломитите в Северна Италия, почти на границата с Австрия. И така направихме резервация по Интернет за една нощувка в Любляна, запазихме си малък апаратамент в Ортисей и потеглихме в края на февруари. Ортисей е на 1 500 км. от София като пътя е само магистрали (разбира се с изключение на отсечката София-Ниш).

Тръгнахме рано сутринта от София и в ранния следобяд бяхме в Любляна. Хотелът беше в покрайнините на града, но абсолютно нов и с много любезен персонал. Времето беше много противно – проливен дъжд и ниски температури. Все пак направихме малка разходка из центъра – много кокетен с малки почти бутикови магазини и заведения. Словенците гледаха зимната олимпиада на огромен екран в центъра на града и под проливния дъжд стискаха палци за местните скиори. Като ги чуеш как говорят за техните спортисти, ще си помислиш, че са взели всички златни медали. Хапнахме в традиционен ресторант – ястията бяха близки до нашите, а за ракията да не говорим…

Вал Гардена – Долимитски Алпи, Италия

Вал Гардена

После продължихме към Италия и навлязохме по магисталите им с „мазен” асфалт и пет ленти, но с ограничение от 110 км/ч, което никой не спазва. Отбихме се и във Венеция. Беше пълно с туристи въпреки ужасното време – дъжд и вятър. За час половина обиколихме каналите и стигнахме до площада Сан Марко. Малко си мирише на канал, сградите са олющени, но се забелязва скъпия интериор.

мар. 19 2010

Тайланд, будизъм и цветя !

Published by under Венци,Тайланд

Днес в много цвят Венци ще ни разкаже за Кралския дворец в Банкок и Ботаническата градина край Патая в Тайланд. Приятно четене:

Събота (28 Април 2007),време е за забележителности 🙂

След като извадих душата на шефчето ,че искам да видя будистки храмове, кандиса да ме води 🙂

Планът беше: първо Националния музей и после ако остане време и за Двореца на царя 🙂

Национален музей в Банкок

От музея не останах много очарован. Беше скучно и нямаше кой