Archive for март 16th, 2010

мар. 16 2010

Еднo гражданче в пустинята(2): Дуга

Продължаваме с пътуването на Финдли из Тунис. Вече бяхме в столицата на страната, а сега се отправяме към нещо древно и пустинно – римския град Дуга. Приятно четене:

Еднo гражданче в пустинята

Дуга

Древният град Дуга – Тунис
Ден 2
След първия пъстър ден в пулсиращата столица на Тунис, се отправяме към едно не така живо място –

древният римски град Дуга.

Много хора всъщност не харесват древните градове и въобще останките и руините от стари цивилизации. Намират ги за скучни и безинтересни, когато в тях няма живот. Аз пък си умирам за мъртви градове. И колкото по-малко следи от човешко присъствие има в тях, толкова по-добре. Ето защо Дуга (или Туга в античен вариант) ми се видя истински рай.
Древният град Дуга – Тунис

Гледка към един от няколкото храма

Амфитеатърът в Дуга – Тунис

Дуга е разположен е на 70-80 км северно от град Тунис на цели 65 ха, но, разбира се, разкопан е само центърът, тък като ако трябва да се изрови всичко, ще се наложи да разрушат няколко села.