Archive for февруари 22nd, 2010

февр. 22 2010

Едно истинско зимно пътуване през Петрохан

Днес няма да хойкаме надалеч – с помощта на Филип ще направим един зимен преход през т.н.исторически път (т.е.стария път) на Петрохан. С джип,много сняг, снимки и никакви хора по офроуд трасето. Приятно четене:

В четвъртък сутрин тръгнахме с баща ми към селото ни в монтанско. Избрахме пътя през прохода Петрохан, защото е по-спокоен и много по-красив от магистралата на Витиня. Имаше известен риск заради зимните бури, но те бяха на изток и нямаше прогноза за такива в северозападна България.

Пътят към Петрохан беше почистен идеално.

Малко преди Гинци обаче изнудих баща ми да минем по т.нар. „Исторически път“.

Бях чувал, че е красиво и наистина беше. Каменистият черен път беше изключително разбит и на места въобще липсваше. Всъщност се ориентирахме накъде да вървим само по дирите на един автомобил минал преди нас:

По стария, исторически път на прохода Петрохан

Снегът не беше много, но пътя беше изключително хлъзгав и на места много стръмен. С нормален автомобил определено би било предизвикателство.

В общи линии нямаше храсти и клони които да пречат, т.е. по пътя не рядко минават коли.

Времето беше прекрасно. По пътя подминахме двама туристи.

февр. 22 2010

Остров Мавриций – частица от рая (4)

Продължаваме с разказа на Таис за нейната Нова година на остров Мавриций. Започнахме с пристигането и представябето на острова, а за последно празнувахме Нова година. Днес продължаваме с обиколката на острова. Приятно четене:

Остров Мавриций – частица от рая

част четвърта

След Свещеното езеро се отправихме към може би най-популярното място на острова, където ходят всички туристи –

водопадът Chamarel

По-горе споменах, че острова си има своите реки и водопадчета, но за толкова малко земя, те са повече от достатъчни. Освен това естествено, пригодени така, че да се показват на туристи, оформено като парк, за който се плащат входни билети 🙂 И така, ето ни при водопада, който е най-големият за острова

Водопад Chamarel – остров Мавриций

Няма да казвам как щях да падна при водопада, обаче в името на изкуството… снимката да се направи така ,че водопада да е над главата ми… 😀 Добре, че имаше кой да ме удържи, хем с цялата ми тежест 😉

Тук е мястото да кажа, че освен тези водопади, на острова има и няколко езера (освен свещеното), които са естествени и също част от системата за питейна вода.

А наоколо имаше алеи за разходка в парка, покрай които дърветата по чийто листа бяха „изписани“ с имена на явно влюбени двойки, с дата или поне година кога са били там. Е, не разбрах какви бяха тези дървета с тези толкова дебели листа, при условие, че някои от надписите бяха очевидно доста стари (на по 6-7 години) 😀 А по земята корените на тези дървета…

Гората покрай водопад Chamarel – остров Мавриций

Повъртяхме се, поснимахме и тръгнахме към може би

най-голямата атракция на острова – Седемцветната земя.

Едно наистина удивително място, за което и до момента няма единодушно мнение как точно се е оформило.

Седемцветната земя близо до водопада Chamarel – остров Мавриций

Един участък земя, която представлява нещо като спечена пръст/глина, като цветовете, които се виждат не се променят и размиват по време на дъжд. Нищо не расте на тази земя… Едната версия е, че е в резултат на вулканична дейност, а другата, по-интересната е, че тук е кацало НЛО 🙂 Факт е, че земята стои като изгоряла и много вероятно наистина да е кацала ракета, изобщо нещо, което да е прогорило… Е, естествено, ние веднага измислихме варианта как тук се изхвърлят химикали от фабриките 😀 Факт е обаче, че е нещо много странно и мистично, и поне аз никъде не съм виждала нищо подобно.