Archive for февруари 15th, 2010

февр. 15 2010

Остров Мавриций – частица от рая (3)

Продължаваме с разказа на Таис за нейната Нова година, прекарана на остров Мавриций. Започнахме с представянето на острова и неговите плажове, после разгледахме и малко от вътрешността, а днес ще видим самата Нова година, както и първата ѝ екскурзия из острова. Приятно четене:

Остров Мавриций – частица от рая

част трета

Както се вижда от снимките в предишните части, първите дни беше облачно… като гледа човек, направо да ни ожали за „лошия късмет“ 😀 Ние самите като отивахме вече знаехме предварителната прогноза и знаехме, че ще е облачно и дъждовно и бяхме леко посърнали.
Оказа се, че по-хубаво от това не можеше да се случи. Местните също все това ни повтаряха, колко сме късметлии, че времето е такова и още първия ден се уверихме в предимството.
Това с преваляването е… по-скоро ти спестява душа след солената вода и то ако не си под чадър или палма – разбирайте топъл дъжд. А облаците ни спасиха от слънчево изгаряне и то отново след обилно мазане със слънцезащитни кремове. Всъщност бързам да предупредя тези, които биха тръгнали натам – пазете се от слънцето, наистина е много силно и се изгаря дори под сянка и през облаци. Дори аз, дето уж съм с доста подготвена кожа (целогодишно поддържам естествен тен
😀), предпоследния ден направих лек обрив от слънцето.

Тъй като пристигнахме на 30.12, вече смятахме, че от 02.01 ще започнем с екскурзии. Да да, ама не 😀 Оказа се, че хората там не само си празнуват както си му е ред Нова година, ами го правят 3 дни, тоест на 1-ви и 2-ри никакъв шанс за никаква екскурзия, на никакви цени. Което от друга страна беше перфектно, защото всички имахме 4 дни за мързелуване 😀 Между другото нещо, което ми направи впечатление, в програмата за Нова година, която беше оставена в стаята беше написано празнуване на Св.Силвестър. Аз като носеща неговото име знам, че е на 02.01, ама… та така, от 31.12 започнахме да празнуваме 😀 Казвам започнахме, защото още от обяд по улиците на Гранд Бей започнаха да гърмят пиратки… Предварително знаех, че там не празнуват Нова година както ние си представяме с тежки програми и тн. Хората си залагат на купона и веселието… И… добре де, мислех първо за острова да разкажа, ама нека си кажа как изкархме Нова година 😀 С една дума: ВЪЛШЕБНО. А с много думи…. Още от обяд започнаха приготовленията в хотела. Вече знаех, че ще има все пак някаква програма, и много заря. Нямаше как да си го представя, единствено си запазихме масите в ресторанта и естествено – цял ден плаж, спане под ей такива палми с кокосови орехи по тях… Това ясно, че е снимано лежейки на шезлонга, обаче през ум не ми мина, че някой от тези орехи ако падне върху мен ще ме размаже 😀

Кокосова палма – остров Мавриций

Самото празнуване беше организирано много практично според мен – вечерята на блок–маса в ресторанта, който е отворен и до единия от басейните. Всички сервитьори в традиционно облекло (индийско), а масите… То верно, че храната не е най-важното нещо, но толкова омари и скариди и миди на едно място не бях виждала 😀