Archive for февруари 11th, 2010

февр. 11 2010

Дюселдорф на Ан

Днешният ни европейски град ще бъде Дюселдорф. Ан Фам ще ни го покаже, а пък ще продължавам да си посипвам главата с пепел, че не мога да пиша като нея и че от сто години се опитвам да напиша пътепис за Германия. Стига съм мрънкал срещу себе си – приятно четене:

Преди да драсна няколко реда, искам да благодаря на Ани и Етем, които бяха моите прекрасни домакини през 6-те ми дни в този град. Благодаря, че бяхте толкова внимателни, мили и търпеливи към непрестанните ми въпроси. Голяма част от хубавото ми усещане към този град се дължи именно на вас. Специално благодаря на Ани, която ми намери изгубения фотоапарат! 🙂

А Дюселдорф наистина се оказа чудесен град!

Хем малък и спокоен, хем много жив и зелен. Въпреки сивотата и студа на зимата, въпреки работната цел на посещението ми, аз успях да го усетя. Този град има дух! /колкото и да е немски :)/

За съжаление първите 3 дни го виждах само нощем, защото през деня обикалях като обезумяла Панаирния комплекс, а вечер се прибирах грохнала от мъкнене на каталози и мостри. В събота пък задуха ужасен вятър, а в неделя заваля ситен и упорит дразнещ дъжд и пречеше на всякакви разходки и снимки. Въпреки всичко успях да щракна малко снимки, колкото да не е без хич, предвид че през половината събота си мислех, че съм си затрила фотоапарата в един бар.

Затова пък компенсирах с разговори с местните хора и те ми бяха хиляда пъти по-полезни, отколкото посещенията на всичките възможни музеи и туристически забележителности.

Неща, които няма да забравя:

Разходките покрай Рейн.

Подкастрените дръвчета и зелените алеи.

Алеята по брега на Рейн – Дюселдорф, Германия

Край Рейн

Алеята по брега на Рейн

Кулата-часовник,

разделена на 3 нива, като всяко ниво, според светлинките, които светят, показва съответно часа, минутите и секундите. Изисква се инженерна мисъл и безупречно зрение, за да разбереш колко е часът.

февр. 11 2010

На Тасос по Никулден

Днес пак ще отскочим до съседите. Този път Димка ще ни разкаже за остров Тасос покрай отбелязването на Никулден мината година. Приятно четене:

Сигурно малцина ще се сетят каква е връзката.

Днес на празника на свети Николай от град Мир, област Ликия, Чудотворец и покровител на моряци, търговци и банкери, ще споделя с вас малко снимки и впечатления от Тасос, защото всички гръцки острови си имат светец-покровител.

Тасос (Лименас)

Светец-покровител на Тасос е свети Николай.

Преди време тук разказах за островчето Амулиани, което си съперничи с Тасос по близост до нашата страна. До Амулиани се стига с малко фери от Трипити, а до Тасос – с по-големи ферита от Керамоти до главното селище на острова – Лименас.

Камбанария

Ето я камбанарията на църквата на свети Николай в Лименас.