Archive for януари 27th, 2010

ян. 27 2010

Като в приказките: Гент в Белгия

Днес отново ще продължим с поредицата за градовете на Европа. На ред е белгийският Гент, където наш водач ще бъде Мария. Приятно четене:

Гент, Белгия

Реших да посетя Гент в самолета. След статия в списанието на Bulgaria Air- Манхатанът на Средновековието. Или нещо подобно.

За момент, пристигайки в Брюксел, се разколебах… От една страна се питах дали си струва да го посетя само за 2-3 часа и няма ли бързото обикаляне и невъзможността да се порадвам на спокойна разходка из улиците на града да ограбят от очарованието му.

От друга страна, толкова много красота трябва да се споделя. А аз щях (бях? )да съм сама.

Оставих багажа в хотела и тръгнах към гарата, без да знам дали ще се кача на влака.

Когато запитах на колко време има влакове от и до Гент (на всеки половин час), колко струва билетът (16 евро, двупосочен) и трябваше да отговоря да/не, набързо подадох парите и после с билета в ръка вече нямаше връщане назад.

Не знаех нищо повече за Гент от написаното в статията. Но пък снимките бяха достатъчни.

Канали и велосипеди – Гент, Белгия

ян. 27 2010

Остров Лама, Хонконг

Продължаваме с избраните части на големия пътепис на Радослав из Югоизточна Азия. Днес ще разгледаме мястото за почивка на жителите на Хонконг – остров Лама. Приятно четене:

През изминалата нощ в Ah Shan Hostel бяхме в нова стая с 4 легла на два етажа, този път за 8 човека, но нямаше никой друг освен нас. Супер. Само че банята отново беше обща за нашия и още два подобни апартамента. Някакви китайци се мотаха пред телевизора в общата стая, но не сме се заговаряли с тях. Сутринта се изнесохме за пореден път с багажите през метрото и изскочихме на любимото ни място Чим Ша Чой, където хвърлихме приятелски поглед на обаятелния квартал.

Кварталите на Хонконг

Ранната сутрин беше изпъдила индийците-търговци на костюми и никой не ни досаждаше. Оттук се качихме на ферибота за Центъра и станахме свидетели на типичната мъгла/смог, която беше обвила небостъргачите на о-в Хонконг и им придаваше доста артистичен вид, предизвикващ ме да снимам още и още.

Смог над Хонконг

Време е за случка с комедия, напрежение и екшън с участието на моя милост. Преди да хванем ферибота за Лама, исках да мина през един магазин от ifc Mall за бърз поглед през витрината. Имахме 20-30 минути до отплаване и оставих Николай на кея, а аз се насочих на обречена мисия до мола и обратно за 15 минути. Той е съвсем близо по права линия, но няма как да се стигне дотам, ако не минеш по пешеходния надлез и после кой знае как да смениш етажи и да стигнеш до отсрещния ъгъл на търговския център.