Archive for януари 22nd, 2010

ян. 22 2010

Орлова чука и Русенски Лом

Днешният пътепис ще ни отведе към едно от чудесните места в България – Орлова чука по поречието на река Русенски Лом. Стоян ще ни разкаже за дивото си къмпингуване там непосредтсвено преди Нова година. Приятно четене:

Русенски лом, Орлова чука
Стъпил съм на ръба на скалите. Под мен е дълбоката пропаст на каньона. На дъното му се вие река Черни Лом, мътна от скорошните дъждове и топенето на снега.

В Русенски Лом сме.

На 50-тина метра под нас, в скалите, се намира входа на втората по дължина пещера в България – Орлова чука (13 км!). Слънчев декемврийски следобед. Скалите са огрени в топлите цветове на ниското зимно слънце. Долу, в ниското, след завоя на реката се вижда борова горичка. Там някъде трябва да си направим бивак.

Това беше отдавна планувана разходка. Жалко само, че ще бъде малко по-кратка, от колкото я замисляхме в началото. Трябваше да включва 2 нощувки и поне 2 дни, но покрай празниците времето никога не стига. 🙂 Тръгнах от Шумен в 10:30 на 29-ти декември. Пристигнах в Русе около 12:20. Там трябваше да ме чака Николай – един приятел, с който се запознахме покрай блога ми. От автогарата направо поехме с колата му в посока гр. Две могили. Разстоянието до там е около 25 км.

Орлова чука – Русенски Лом

Над каньона

На 2-3 километра преди началото на селището е отбивката за хижата до пещерата Орлова чука. Не засякох по кое време сме там, но трябва да е било малко след 13 часа. На паркинга се преобличаме и стягаме набързо багажите. Беше голямо мъртвило докато стигнем до паркинга, но точно когато си мислехме, че ще сме единствени, и се появиха микробус и лека кола. От микробуса под звуците на модерни руски песни се изсипа една сурия народ, който се оказаха някакви пещерняци, между които имаше и руснаци. Те също започнаха да навличат екипировката си. Е, успокоихме се, че вероятно ще са тук само заради пещерата, и няма да огласят много-много района.

ян. 22 2010

Остров Лантау (Хонконг)

Продължаваме с части от големия пътепис на Радослав за пътуването му из Югоизточна Азия. Днес на ред е един хонконгските острови – Лантау. Приятно четене:

Остров Лантау, Хонконг

Едно изключително интересно туристическо място в ХК е остров Лантау (大屿山) и по-точно неговото село Нгон Пинг горе нависоко в планината.

Остров Лантау (爛頭 • крива глава)

е най-големият остров в Хонконг и се намира на устието на Перлената река, върху площ от 150 км². Първоначално е бил дом на тихи рибарски селища, но през последните години е преобразен от строителството на няколко големи инфраструктурни проекта, включително новото летище на Хонконг, лифта Нгон Пинг 360 и увеселителния парк Дисниленд Хонконг. Остров Лантау заедно с Туен Мун е едно от първите европейски укрепления в района на Перлената река, основани от португалски търговци в началото на 16 век. По-късно португалците са изоставили мястото заради поражение от китайски войски. Още по-късно островът е станал важен търговски пункт за англичаните.

Там горе по върховете, атракциите са огромната статуя на седящия Буда, прилежащият й будистки манастир и планинската Пътека на мъдростта. Лесно се ориентирахме как да стигнем до там от хостела. Първо трябва да се стигне до село Чун Тун (东涌) на о-в Лантау, където е последна спирка на метрото. От “нашата” линия се хваща возене до Цуен Уан (Tsuen Wan, 荃灣), където се прехвърляме на влакчето за Чун Тун. То е над земята и има много хубави гледки във всички посоки: западния бряг на Каулюн, моста над морето и шосето, стъпващо на големия остров Лантау.