Archive for януари 20th, 2010

ян. 20 2010

Холандия: Амстердам, Айндховен и Утрехт

Днес ми е европейско – като не можем да вземем комисар от раз, поне можем да почетем за Холандия, този път. Ико ще бъде наш водач из Амстердам, Айндховен и Утрехт. Приятно четене:

Имах билети за Холандия още от септември месец и в неделя най-сетне дойде момента да заминавам. Тогава Цецката ме нави, като аз общо взето не познавах другите ни спътници – Пламен, го знаех само бегло от университета, а Адриана въобще не я познавах. Така само знаех че ще бъдем четирима, а Цецката дори успя да уреди couchsurfing за всички, което за Амстердам по едно време си мислех, че е немислимо.

Летяхме с wizzair в неделя вечерта, като двамата с Пламен тръгнахме още сутринта от Пловдив. Отидохме у Цецо и започнахме да се подготвяме 🙂 Чакахме и Адриана, но тя така и не дойде и с нея се видяхме чак пред летището. Аз си зарязах колата пред Цецо и отидохме до летището с рейса. На мен ми беше за първи път да летя със самолет, така че имах още едно ново изживяване. Като цяло излитането беше като на онези екстремни влакчета в увеселителните парковете, а самото летене съвсем не се усеща. не бях до прозореца, а и беше тъмно (и на отиване и на връщане), така че не можах да видя никакви гледки от високо.

Полетът от София до Айндховен

трае близо три часа. Като кацахме времето над Айндховен беше по-ясно от колкото в София т.е. искам да кажа, че времето беше доста по-добро от колкото очаквах. Всички (включително и прогнозата) ме бяха наплашили, че три дена ще вали, ще духа и въобще ще е гадно времето. Въобще не беше така. От сега да кажа, че и трите дена имахме хубаво време.

След като слезнахме на летището в Айндховен, трябваше да стигнем до централната гара. Отидохме на спирката, където имаше хубаво светлинно табло, което показваше след колко минути ще дойде рейса. Автомата за билети обаче не работеше. След като се качихме в рейса (общо взето само българи) попитахме шофьор от къде да си вземем билети, той посочи подобен автомат, вътре в рейса, който обаче също не е работеше. След като разбра това, той просто сви рамене и каза “OK. It’s free !”. Пътешествието ни започна добре 🙂

ян. 20 2010

Германия(2): Из градовете Дюселдорф и Бон

Днес продължаваме заедно с Пламен обиколката из градовете на Германия. Предишният път минахме през Кьолн, Вупертал и шлос Бург, а сега ще се отправим към Бон и Дюселдроф. Приятно четене:

Из Германия

Дюселдорф и Бон

Площад

Дюселдорф, Германия

Дюселдорф е най-оживения и проспериращ град в региона.

В събота и неделя там се провеждаше Джаз рали — няколко открити сцени, на които цял следобед и вечер свириха бендове, концерти в клубове и зали цяла нощ.