Archive for декември 17th, 2009

Дек. 17 2009

Уранополи – портата на монашеската република Атон

Хайде да идем малко на топло — Димка ще ни разходи до Уранополи, последното мирянско градче преди Света гора. Приятно четене:

Уранополи — портата на монашеската република Атон

Инфо за всички, които могат да се заинтересуват:

• от София до Урануполи на Атон, както и до най-отдалечените места на другите два ръкава, или „крачета“, както ги наричат съседите, на Халкидиките — Касандра и Ситония, се стига много лесно и за също толкова време, колкото от София се пътува до Ахтопол или Шабла.
  • Има няколко пъти дневно автобуси на различни фирми, а има и влак до Атина през Солун, и влак само от София до Солун и обратно.

Ние обикновено пътуваме с влака, който тръгва сутрин в 7 от Централна гара и пристига там на обед, а се връщаме с влака, който тръгва от Солун в 5.30 следобед и пристига тук около полунощ.
Пътуването точно с този влак е удобно, защото има само два вагона и в него купетата имат по шест места. Има климатик.

На границата се бави малко или повече, в зависимост от това дали има много пътници от страни, които не са в ЕС или Шенген, защото им обработват паспортите и им дават наши или гръцки визи на място.

Освен това, което е също важно за студентите, не е скъпо.
Билетът за пътуването в двете посоки струва 35 лева — също толкова, колкото от София до Заарата и обратно.

От Солун се продължава с автобус.

От Солун до Урануполи автобусите пътуват два часа и половина — защото навлизат навътре в полустрова и минават през горната, планинската част на Халкидиките. Правят много спирки на много населени места, но повечето от тях си струва да бъдат видяни, защото са много живописни и с типичната за северната част на Балканския полуостров възрожденска архитектура от ХІХ век.

Една от тези спирки е и Стагира — родното място на Аристотел, но за там ще напиша отделен пост:-)))

Ако се пътува с кола и се мине покрай морето и в най-горната част на Ситония, пътуването е много по-кратко.

Дек. 17 2009

Белгия и белгийците

Днес ще отскочим за малко до Белгия. Даааа, знам, че искате да четем за топлите морета в това студено време, но за сметка на това днес ще има шоколад в разказа. Белгийски;-)… и бира, чадо, и бира!;-)

Наш водач ще бъде Ан Фам. Приятно четене и учете езици:

Белгия

Едно от най-красивите места, на които съм била. Може би защото нарочно пропуснахме Брюксел, а се насочихме директно към по-китните малки градчета като Гент, Брюж и Антверпен.

Антверпен

не е особено малък град, но си имаше своето собствено очарование. Там е малката прекрасна ботаническа градина и онази уличка, която заснехме в детайли. Там е съботно-неделният пазар, от който си купихме сирена и прошуто, с които си направихме малък пикник в градския парк, който впоследствие нарекохме еврейски, защото се разхождаха много еврейски семейства. Там е и онази кокетна автобусна спирка, в която се влюбих.

Гент

пък ще запомня най-вече с невероятния хостел, на който попаднахме —