Archive for декември, 2009

Дек. 21 2009

Остров Лесбос

Днес ще идем за малко на топло, за да видим съветите и идеите на Владича за пътуване до остров Лесбос. Приятно четене:

От 18 до 22 септември аз и трима мои приятели направихме една екскурзия до остров Лесбос в Гърция. Бяхме общо четирима с четири мотора.

Части от Айвалък, острови и заливи

Понеже остров Лесбос се намира, на около 50 км срещу турското крайбрежие минахме през Турция и от град Айвалък хванахме ферибот за Лесбос. Това е по-краткият и бърз път за този остров, от колкото да се минава през Гърция. Посоката от Капитан Андреево е Одрин, Хавса, Узункюпрю, Кешан и при Ецеаба и Чанаккале през Мраморно море се влиза в Азия. Ферибота там е 8 лири за човек с мотор. След това по крайбрежието се кара в посока Измир през Едремит до Айвалък. Това са, около 600 км от Капитан Андреево.

Дек. 21 2009

Бали и Сингапур /част 3/: Чудото Сингапур

Продължаваме с пътеписа на Бай Кольо до Бали и Сингапур. За последно правихме обиколка на остров Бали, а днес ще разгледаме Сингапур. Приятно четене:

Бали и Сингапур

част трета

Чудото Сингапур – лъвът на морето или морски лъв.

Това място не е Азия, сякаш е Австрия с азиатско търпение и трудолюбие. Почти всичко там е обратно на очакваното. Като започнеш от движението, и стигнеш да хигиената. Нечовешка чистота и сигурност. Явно това е бил първоначалният бизнес план.

Морски лъв — символът на Сингапур

Сър Томас, провидял това преди 300 години

От виенското колело

Дек. 19 2009

Джамиите на Скопие

Днешният 19-и декмеври ще остане като паметен в историята на Македония, България и Балканите. От днес Македония прави първата сериозна постижение към отварянето си и махането на границите — и понеже тази патетика ви е чужда, да го кажа с думи прости: от днес пада визовият режим за македонците. С днешният пътепис на Волан искам да кажа „Добре дошли“ на жителите на Скопие, Охрид, Делчево, Струга, Битоля, Прилеп, Струмица, Ресен… Искрено се надявам, че пътеписите от Македония изведнъж ще се увеличат и, както настоящият, ще бъдат публикувани и на нашия сайт 🙂

А сега Волан ще ни представи един неочакван поглед върху столицата на Македония — той ще ни покаже джамиите на неговото Скопие.

Молба: който може, моля, регистрирайте разказа в Свежо – мрежата, то която работя днес ми забранява достъпа до там.

Джамиите на Скопие

На осемстотин квадратни метра в Скопие има 13 Джамии… Ако малко се уголеми диаметъра на километър и пололовин квадратен в Скопие някога имало 19 джамии…

1. Исхак — Бегова (Шарена-Аладжа) Джамия

Ishak Bey (Aladja) Mosque… Градена е 1438/39 година/ Неин ктитор бил Исхак-бег, военен комендант на Скопие.

Дек. 18 2009

Около света надясно (околосветско пътешествие с мотор)(19): Още за Япония

Продължаваме с околосветското пътешествие на Коста Атанасов. Както знаете, той поддържа собствен сайт за пътуването си, а при нас публикуваме интересни части от него. Започнахме с Нъводари, Румъния, а за последно бяхме край Киото, Япония

Днес ще прoдължим пътуването из Япония

Около света надясно (околосветско пътешествие с мотор)

част 19:

От Киото към Токио и Нарашино

ден 125

Ставането минава както очаквам — бавно. Тифани ме събужда в девет и десет сутринта, което по последното ми време-отчитане минава за доста късно. Така или иначе не спя — слушам я как си говори с някакъв австралиец, от едно от леглата отсреща. Не съм спал много добре, защото нашият си австралиец — Мат — цяла нощ хърка, при това доста безкомпромисно и целенасочено. Хррръът. Пауза. Хръъъъъът. По дълго изхъркване. Хррръът. Пауза. Хръъъъъът. По дълго изхъркване. Нямам проблем с това, ако е ритмично, ама ако не уцелва ритъма всеки път с по една-две стотни е много дразнещо.

Оправянето на багажа е мързеливо, защото двуетажното легло е просто затрупано с всичките ни неща — под него, над него, от него и около него има разсипано, закачено, хвърлено какво ли не. Отнема ни повече от час да подредим всичко и да докараме моторите си от паркинга на Нинджо-нещо замъка, който се намира наблизо до хостела.

Гледаме картата на Тифани и тази в Гугъл Земя, докато имаме Интернет на разположение. Тифани предлага да тръгнем направо към източния бряг. На диагонал от Киото се намира някакъв нос, където някакви жени се гмуркали за перли — казва. От там можем да се прехвърлим с ферибот отсреща, откъдето до Токио не е толкова далеч. Трябва да караме само по път номер 24, за да излезем на Нара — мястото, където се намира една от най-големите статуи на Буда в Япония, която ни е точно на пътя… Няма как да я изпуснем.

Днес аз водя, и път с номер 24 се намира точно там, където го търся. Лошото е, че трафикът е много тежък, въпреки че е събота, а както обикновено — пътят е двулентов, тесен и с широка, жълта ивица, забраняваща изпреварването по средата. Да изминем четиридесетте километра до Нара ни отнема не по-малко от два часа.

В Нара отбиваме в една от крайпътните вериги ресторантчета. Дъг ми е споменал, че се е хранил в такива тук — казват се Йоши-нова, или нещо такова, с оранжеви табели. Действително е евтино, поне в сравнение с другите места. С Тифани си говорим за това, че в Япония всичко е много вкусно, но някак не е толкова… питателно? Не те оставя да се чувстваш сит, никога. Може би Японците са свикнали с леката храна, и сигурно затова всички са толкова слаби.

С питане намираме пътя към

Тодай Джи — храмът, който е построен около статуята на Буда.

Очевидно в древността, когато са го строили, не са предвидили паркинг, защото ни отнема известно време и няколко кръгчета, за да намерим такъв. Паркирам до най-близката сърна, разхождаща се просто така наоколо, която обаче не иска да си комуникира с мен и заминава. Не се чувствам изоставен — наоколо има ужасно много други сърни, с които децата си играят, хвърляйки им късчета хляб

« Newer Entries - Older Entries »