Archive for ноември 21st, 2009

Ное. 21 2009

Бързи впечатления от Австрия

Днес ще направим един кратък полет над някои детайли в Австрия. Приятно четене и редакцията се надява, че ще има и продължение:

След достатъчно продължителен престой в тази малка китна държавица, да взема и да поразкажа впечатленията си, а?

Зебрите

Да, и там има зебри по улиците. Стряскащото е, че има ли пешеходец, готов да премине, колите се заковават и чакат. Аз, свикнала да се боря с автомобилите кой да премине по-напред, в началото дремех на зебрите, чакайки колите да минат. Първият път когато колите спряха, не загрях защо и продължих кротката си дрямка. Да, ама те не тръгваха, а и нямаше друга причина да спрат освен моя милост. Стояхме си така поне 20-тина секунди, а шофьорите дори клаксона не натиснаха. Това е то — отстъпват ти, че и те чакат да си поспиш! Цивилизация…

С хубавото бързо се свиква, така че на втория ден вече безпроблемно тичах пред колите, спрели в моя чест;) Това ми създаде проблем в София, когато стъпих на родна земя — така успешно щяха да ме отнесат нашенските джигити на една хубава, прясно изрисувана зебра. Ама българската зебра не я уважават като австрийската — на никой не му пука, че я има.

Велосипедите

Масов транспорт в Австрия. Австрийският велосипедист е с още по-големи права от пешеходеца. Вре се навсякъде, минава пред, зад, встрани от колите, а те са длъжни да маневрират, спират, изчакват, докато велосипедистът благоволи да ги отърве от присъствието си. Не бяха рядкост ситуациите по улицата да се точи като черво цяло семейство на велосипеди, блокирайки по този начин пресечките — де що има коли, спрели, а те си карат баааавно, наслаждават се на гледката, на слънцето, и хич не ги е грижа, че хората може да бързат.
Въобще, хората с автомобили са най-безправните участници в движението. При това никой не употребява клаксони (ако отидат в Турция, ще се побъркат — там клаксонът е основно регулиращо средтво на пътя, с по-голяма сила дори от светофара)