Archive for ноември 2nd, 2009

Ное. 02 2009

Около Преспа – 3 част

Днес ще завършим пътеписа на Комитата по българските места около Преспанското езеро. Започнахме с гръцката част, продължихме с албанската, а ден ще завършим с македонската част на Преспанското езеро. Приятно четене:

Експедиция „Преспа 2009“

част трета

Ден 4
Това беше най-дългият ден от пътешествието.

Корча

Закуската в хотела беше прилична: чаша прясно мляко, кафе, пържено яйце, сладко и още нещо, което не помня. Ресторантът на хотела беше странно място – понеже изглежда не е климатизиран, един от огромните прозорци просто беше свален (или може би е бил счупен?). Представете си все едно да липсва някой от огромните прозорци на хотел „България“. Нещо такова.

Корча от стаята ми

Тръгнахме към центъра на града.

В Албания е изгодно човек да си купи цигари и зехтин,

а също и от традиционния албански коняк. Така че бяхме с двойна задача – да разгледаме Корча и музея на иконите, където работеше нашият доброволен гид, и да отделим време за шопинг.

Графити на балкона

Навремето, когато разрушил църквите в цяла Албания, Енвер Ходжа събрал всички икони в този музей, където се съхраняват няколко хиляди в момента, между които наистина уникални образци. Но нямаше ток (в Албания често спира токът – или не издържа преносната мрежа или съм чувал друга теория – че покрай спирането на малките реактори в Козлодуй, токът не стига за Албания), така и не открихме музея (имахме известни езикови трудности с местните), времето напредваше и трябваше все пак да се откажем от културната програма. В допълнение, комуникацията на групата беше затруднена от чудовищните цени в Албания за роуминг. И внимавайте – някои хора от групата си купиха фалшив албански коняк, в който боята на парцали плуваше, щом разтресеш бутилката. Другите уцелиха. Аз не си купих нищо – конякът, зехтинът и цигарите не ме интересуват 😉

Центърът, църквата и отключената кола ;-)

Друга легенда за Албания се оказа не чак толкоз вярна. Мерцедесите са около 50% от колите по улицата, а не 90% както бях чувал преди това.

Триколките са популярни в Корча

Имах малък инцидент – бях си забравил колата отключена за около час и половина в центъра на Корча, пълна с багаж. Не беше докосната.