Archive for октомври 13th, 2009

окт. 13 2009

За кратко в Любляна и Горенска област (2)

Продължаваме с пътеписа на Росица за Словения. Вече посетихме столицата Любляна, а днес ще продължим към Горенска област и Блед. Приятно четене:

За кратко в Любляна и Горенска област

Горенска област

Към 19 часа взимаме влак от Любляна до Лесце (Lesce). Там ще ни чака К., при която ще нощуваме.

Ако пътувате в Словения без собствен транспорт и искате да посетите

езерото Блед, то трябва да слезете именно на гара Лесце.

От това село има автобуси до Блед на всеки 20 минути. К. ни чака. В предварителната кореспонденция ни посъветва да посетим Блед след 20 часа, защото входът за замъка след този час е безплатен. Иначе е 10 евро. За нас така или иначе е невъзможно да пристигнем в по-ранен час, така че тържествено стъпваме на перона няколко минути преди 20 часа. Сами сме и се разхождаме спокойно на всички нива на 1000 годишния бледски замък, от който се открива все по-хубава и все по-хубава гледка към езерото.