Archive for октомври 12th, 2009

окт. 12 2009

Асуан, Египет

Днес отново ще идем някъде на топло — Египет (изобщо като завали есенния дъжд ме избива на разкази за топли, да не казвам горещи, страни. Наш водаш ще бъде Искра. Приятно четене:

На около 890 км южно от египетската столица Кайро, на десния бряг на река Нил е разположен един от най-интересните и колоритни египетски градове — Асуан. Пътят със самолет до там е около час и половина.

В миналото, в продължение на дълги години,

Асуан е бил важен търговски център

с голямо икономическо значение. Древните египтяни го наричали Суан. В околностите му се добивал известният розов гранит- сиенит-който широко е бил употребяван в египетската религиозна архитектура, в построяването на храмове и извайването на обелиски. Градът е бил също важен център в контрола на речния трафик и на пустинните кервани.
Днес този красив египетски град (с около300 000 жители) е първокласен зимен курорт. Климатът тук е мек, температурата през зимните месеци е 28—30„С и именно тогава градът истински оживява.

По река Нил, между Луксор и Асуан,

плават няколкостотин круизни кораба и това е най-предпочитаната туристическа дестинация в региона, която се е превърнала в истинска атракция. Красивите бели кораби са с по няколко палуби, с басеини и джакузита, на тях има луксозни ресторанти, дискотеки, барове. Круизите продължават между 3 и 14—15 дни. Египтяните са добри аниматори, умеят да организират тематични вечери,а туристите умират да се забвляват с танците на дервишите, с красивите бели-денс танцьорки. Европейци и американци пеят и танцуват заедно с изпълнителите на фолклорни танци. В развлекателните програми на круизите задължително присъства „галабия парти“ — това е и най-очакваната вечер от продавачите в магазина на кораба -туристите изкупуват всички дрехи, чехли, шалове, кърпи, за да се облекат подобаващо за вечерта.

окт. 12 2009

На море в Ситония, Халкидики – релакс до дупка

Така се случва, че в последните седмици пращате разкази предимно за Гърция и морето там. Пак ще се повторя, но се надявам, че деятелите на българския туризъм ползват интернет и хвърлят по едно око насам, за да разберат защо всички сме се запътили да почиваме при южните ни съседи. А на вас пожелавам приятно четене на разказа на Бай Кольо — вижте по какво полицията в Гърция прилича на полицаите от Сен Тропе:-)

На море в Ситония, Халкидики — релакс до дупка

Края на юни е и решаваме да отидем на море за седмица в Гърция. Вече сме били на Тасос, Ней Пори(крайбрежието близо до паралия Катерини), Неа Перамос(на 16 км. Югозападно от Кавала), Неа Мудания (на полуостров Касандра от Халкидики).
До тук опитът ни с Гърция категорично казва да не се занимаваме с резервации предварително. Винаги се намира на място, е не сме били на 1 ви август, което не ви препоръчвам, температурите са само за много топлолюбиви хора. Повечето средна ръка хотелчета нямат сайтове, тези които имат са 50% само на гръцки така че идете спокойно. Разгледайте мястото, изберете, пазарете се добре. Цените там като на всякъде са сезонни така че топ сезон = топ цени. До сега не сме посещавали средният ръкав Ситония. Изглежда ми най-див и ненаселен, а това са само плюсове за нас и изборът е направен

Ние проведохме дискусия с нашите гръцки приятели за мястото и те го потвърдиха. Солунчани ходят там като на село. Нашият зор беше да намерим нудистки плаж, което си е трудна работа Гърция. Не си падат комшиите по голотиите. Както и да е раздадоха съвети и напътствия и отпрашихме. Тук маже да видите и картата която ни изпратиха приятели

Морето, ах морето. Това си е цял докторат. Едно най-хубавите му качества е това че има кеф за всякакви вкусове. Например имах колеги, младежи, които отиваха за 10 дни на Дюни, връщаха се след седмица поради остра финансова криза, а отиваха с цяла заплата(хич не беше малка). Та на въпроса ми, как беше морето ме поглеждаха някак странно и отговаряха: ми то не остана време да го видим. Като се будиш в 5 следобед за кога море? А! Други приятели например най-харесват да идат към 10ч. на плажа Атлиман (Китен който го знае), който е много хубав плаж, затворен като лагуна но малък за не повече от 100 човека (а обикновено са над 1000) и там да поседнат, щото за лягане място няма. Там некой трябва да дръпне кърпата да постелеш своята. Имам и едни дето ги дразни пясъкът та ходят само по скали и камъни. Та хора разни. Защо ви го разказвам това, защото е добре като кажеш тук е много хубаво останалите да разберат на какво точно викаш хубаво. Та на мен/нас ми допадат населени места дето са малко забравени от Бога. От София сме и многото оживление ни е дошло до гуша(да не казвам колко). Ако може най-близката дискотека да е поне на 50 км. и на плажа особено във водата да не се чувстваш като в таратор. Ако може да няма 5 звездни билдинги прекалено забавни атракции, тип джет, мотопед под наем за пияни русначета и пр.

Много важно е да се вижда морето от терасата. Те това е лесно постижимо в Гърция където имат култ към балконите и спокойното съзерцание с узо или фрапе в ръката си е част от културата.

Визията

Ето защо

Ситония става

Полуостровът е голям и естествено има и доста по — младежки — забавни курорти, но общо взето ако си падате по денонощната фиеста няма какво да търсите там. Семейно или не съвсем, с деца или без бива.

Ние нямаме точна представа къде отиваме. Ще спираме на препоръчаните места и ще решаваме на място. Пътувахме през граничния пункт Илинден — Екзохи. Естествено, лесно се минава границата вече. Само нашият участък още си седи нарязан между Добринище и Гоце Делчев. После преди Драма решаваме да се отклоним по преки пътища и малко оплескваме маршрута. Все пак попадаме на курорта Олимпиада — в началото на третия ръкав Атон (казва се Атос на гръцки).