Archive for октомври 7th, 2009

окт. 07 2009

Йонийските острови (2)

Продължаваме с разходката из Йонийските острови на Гърция. Бяхме за малко в Корфу вече, а днес — към Парга. Приятно четене:

Йонийските острови

Част 2
Към 7:30 се събуждам наспана. Навън вече е просветляло, но слънцето все още не се е показало. Явно от тази страна на Гърция изгрява по-късно. И миналата година на Корфу пак беше така. Моткам се десетина минутки и посрещам изгрева на терасата. Искам всички изгреви да са такива оранжево-розови…
Суетя се по женски из банята и след още половин час отивам на закуска. В съответната ресторантска част с панорамна тераса към морето, всички летуващи гърци вече са тук и дружно закусват. Заетите маси са с по точно 4 човека, отрупани са с пълни чинии и чаши с кафе и сок. Всички говорят на висок глас, смеят се и се провикват помежду си, сякаш всички са роднини или поне първи приятели. Маалеее… усещането ми е сякаш присъствам на голяма гръцка сватба. И независимо, че ме виждат за пръв път, повечето ме поздравяват с усмивка и „калимера“. Всъщност всеки, идващ отвън и насочващ се към бюфета, бива посрещан по същия начин. Слагам си това-онова в чинията, пия кафе една, две, три чаши, но то е като от 3 дена „умряло“ и дори и кана да изпия, не вярвам да ме оживи повече. Изобщо, всички кафета на закуските във всички хотели в Гърция бяха все от този калибър, т. е. пълна нула. Но само те са ми забележката, манджите им бяха просто супер. Та, алтернативата беше или да прескачам после до близко заведение да глътна едно свястно дълго еспресо или сама да си забъркам с бързоварчето една моя си чаша /разбирай чаена/ от онова, дето ми е за зор-заман из багатериите. И двата варианта ги разигравах в следващите дни, без определен сценарий.

окт. 07 2009

За кратко в Любляна и Горенска област (1)