Archive for октомври 5th, 2009

окт. 05 2009

Братислава

Днес малко ще сменим направлението и ще тръгнем към Централна Европа. Искра ще ни разкаже за впечатленията си от Братислава. Приятно четене: Братислава В последните дни на отиващото си лято слънцето щедро отпраща топли милувки към Братислава и огрява красивите сгради в Стария град. Все още има туристи, които в средата на деня пълнят огрените […]

окт. 05 2009

Йонийските острови (1)

„А когато сняг забръска/що ще чиниши ти зимъска?“ — имам предложението да четем за топли места, за лято и за море и за пътешествия. Днес Вили ще ни разходи из Йонийските острови. Приятно четене и гледане на снимки:

Йонийските острови

Taзи година половината ми отпуск отлетя през първата половина на юни в ремонт на балкона — майстори, материали и т. н. Казаха, че ще приключат за 2 до 3 седмици, но нали сте чували клетвата „Да ти влезе, дано, майстор в къщи.“ Естествено, проточи се до почти края на юли. И, естествено, излязох от предварително планирания бюджет, което снижи шанса ми за отпрашване надалеч в следващата половина на отпуската ми, през септември. Но колкото повече пътувам, толкова по- ми се пътува. Който ходи насам-натам знае — като наркотик е. Пък и грехота е да си профукваш отпуска в дейности, които могат да се вършат и през другото време.

Та, къде-къде… До любимият ми Истанбул отскокнах през пролетта, така че сега… дали, Неапол, дали пък Соренто… Хем не е много далеч, хем има за гледане, може и на джоба да ми пасне. Почти по същото време и най-добрият ми тревъл-партнър, Румянка, а-ха да ме изкуши да източа кредитната си карта с една оферта за Барселона. Но беше само за там, освен това само със скоростна отсечка по френската Ривиера, ама това вече съм го правила, а и не ме кефи така. Още повече, че тоя път, не че ще пропускам забележителности, доколкото ги има, но май съм настроена по-лежерно. Нова, бърза сметка на дивидентите съвсем ме отказа… Замислих се за някой гръцки остров, на който все още не съм била, и като че ли оооп — везните се наклониха в полза на Йонийските. Тутакси се мушнах в Скайпа. Нелката, братовчедка ми, „светеше“ зелено, ама само въздъхна „Ох, ходи ми се, ама не мога сега.“ Вярно, тя е детска учителка, а ваканцията току-що свърши. После една приятелка, Дида, приканих да отпрашим, но пък майка й се оказа със сериозен здравословен проблем и някак не вървеше, разбираемо е, да хукне да се диви на красотите елински. Румчо вече „бришеше“ в Барселона… Че и навити гаджета няма, да му се не види, мързи ги да гледат чак… Макар че да тръгнеш с мъж на пътешествие, си е нож с две остриета. За капак, два дена преди да изляза в отпуск, ме перна един гаден летен грип и — увяхнах окончателно. Официално обявих, че тая отпуска май няма да ходя никъде. Май.
След още 24 часа, ей така изведнъж, се събудих пак без грип и без да се бавя, обрах всичката възможна информация за островите. Направо за десетина минутки ми потвърдиха резервацията и си засъбирах партакешите. Ами, тръгвам сама, пък каквото ще да става. След има-няма още 24 часа, „отлепих“ на запад.
Прескачам разстоянието Варна-София, че не е интересно.
Да уточня нещо важно: аз обичам да пътешествувам на четири колела, защото смятам, че така виждам повече, отколкото, ако летя.