Archive for септември 16th, 2009

сеп. 16 2009

Една импулсивна разходка до Мангалия (Румъния)

Днес една Рошава Гарга ще ни разведе из Северно Черноморие и ще стигне до румънската Мангалия. Приятно четене:

Онзи ден решихме да се поразходим до Балчик и Каварна. Нито е за пръв път, нито за последен. Всъщност е за n-ти път. И точно по тази причина, шофирайки към града на Кметъла (да бе, аз карах, голям кеф!), ме осени гениалната идея да отскокнем до Румъния, ей така, за малко. Половинката се опита да възроптае, но кой ли го слуша, за разлика от май бест френд, която винаги е готова да ми играе по свирката, че и и е кеф при това. Та така — решено беше. Хапнахме в Каварна, купихме водица, заредихме бензинец и въс! Пътьом решихме, че е крайно време да видим що е то Яйлата и има ли почва в нашия туристически маршрут. Оказа се, че баш преди малко там някъде яко ги е друснал земетръса, а ние нищо не сме и разбрали докато сме били в колата.

сеп. 16 2009

Обиколка на Северна Америка (САЩ и Канада) с кола(14): Вашингтон и Филаделфия

Продължаваме с автомобилното пътешествие на Христо из Щатите. Започнахме с Подготовката и съветите и проследихме първите им стъпки в Америка, бяхме с него на Ниагара и минахме през Канада, в Чикаго, Дивия Запад и планината Ръшмор, както и в един индиански резерват и Националния парк Йелоустоун и минахме през Голямото солено езеро, щата Невада и стигнахме до езерото Тахо. Бяхме в Сан Франциско, Лос Анжелис и Сан Диего и Лас Вегас и Големия каньон, пропътувахме От Аризона до Флорида и стигнахме до Маями, Флорида, както и на остров Key West, Флорида. За последно бяхме заедно до Космическия център Кенеди и пистата Дайтона.

Днес ще разгледаме столицата Вашингтон и Филаделфия.

Обиколка на Северна Америка (САЩ и Канада) с кола

четиринайсета част

Вашингтон и Филаделфия

През цялата нощ валя, но сутринта се беше наваляло и само все още мокрият асфалт напомняше за дъжда. Тръгваме за Вашингтон, като маршрутът ни е 760 км. След излизане от хотела зареждаме в близката бензиностанция на Шел за $40 по $3,699 за галон. Малко по-късно видяхме на магистралата по-ниски цени, което ни се беше случвало и преди, но…това е положението! Излизаме на магистрала I—95 и по нея ще караме 504 км. След 120 км влизаме в

Северна Каролина

и спираме за малко в добре уреден Welcome Centre.

В този щат се минава и покрай голям outlet-комплекс край град Smithfield, където сме след още 150—160 км. При един от първоначалните варианти на програмата, смятах да пренощуваме някъде наблизо и следващия ден да отделим време за outlet-а. Оказа се, че решението ми да се откажа от този вариант е било правилно защото, въпреки че комплексът е доста голям, не е така ефектен и богат, както тези във Флорида — край Орландо /за който писах/ и другия, за който не съм споменавал, но в който също се отбихме на излизане от Маями на път за островите.