Archive for август 27th, 2009

авг. 27 2009

Австралия (1)

Започваме днес с един пътепис, който се надявам да продължи дълго. Иван разказва за едно скорошно пътуване до Австралия. Днешната първа част представлява по-скоро съвети за пъруването до там: визи, самолети и т. н. Приятно четене:

Австралия

Съвети за пътуване до Австралия

Виза за Австралия

Като граждани на Европейския съюз получихме привилегията да пътуваме до Австралия без визи, използвайки т. нар. „eVisitor“ или по-лесно казано, разрешение за влизане. Молбата се попълва по Интернет и разрешението се получава в повечето случаи на електронната ви поща почти веднага. Въпреки това, е добре да изпратите молбата поне 2 седмици преди пътуването ви, за да може да имате време, ако има нужда да ви зададат допълнителни въпроси. Адресът за кандидатстване е http://www.immi.gov.au/e_visa/evisitor.htm

Трябва да се има предвид, че в паспорта ви няма да се отбелязва, че имате разрешение за влизане в Австралия, а всичко е електронно свързано с номера му. Ако се наложи да смените паспорта си, трябва да изпратите новия му номер на австралийските власти.

Четете по-нататък >>>

авг. 27 2009

Егейска Македония: Сенките на забравените прадеди

Историята на нашия народ е пълна с успехи и неуспехи по абсолютно същия начин както и на съседните нам народи и още повече подобно на днешното съвремие. И цялата тази обща история се пише от стотици хиляди малки лични истории. Какво да се прави — скалите се състоят от отделни молекули 🙂 Днес ще проследим днешния ден на фамилната историята на Георги известен под псевдонима Беломоре — той ще ни заведе там откъде са се преселили неговите прадеди — Егейска Македония. […]