Archive for август 19th, 2009

авг. 19 2009

До Хунгароринг и Унгария

Днес няма да хойкаме много далеч – просто ще отскочим до една от близките писти за Формула 1 – Хунгароринг. Жоро ще ни разкаже за пътуването си до Будапеща, впечатленията от Унгария и тазгодишната Формула 1 там. Приятно четене:

Ще ви разкажа за пътуването ни до Унгария.

Не бях ходил в тази държава и затова много се зарадвах като ми дадоха ваучер за билет до Hungaroring от фирмата (пожелавам на всекиго такъв началник като моя). Успях да купя и билет за Веселка от същата фирма чрез която ми беше бонюса (много са коректни, препоръчвам ви ги ако ви трябва билет за Formula 1). Бях се замислил да ходим с колата през Белград (нали знаете, пътешествие, щяхме да спим в Белград, въобще купон). Но Malev избиха рибата с оферта за билети по 100 EUR. Така че стана ясно че ще се лети.

Полетът е смешно кратък : 70 мин. През това време имате лукса да си изберете: шоколадова вафла или фъстъци. Сокчето от кутийка е без алтернатива. Но за толкова пари — толкова. Иначе самолетите са приятни (особенно Фокер 70 на отиване), макар и мънички. Летището е малко (доста по-малко от Българското) и има 2 (два) бара и 10-на магазинчета.

От тук започна сблъсъка с „унгарския парадокс на странните цени“: нищо че цената на горивата е като при нас (след като се оправиш с шантавия курс на местната валута) и всички таксита са на природен газ таксиметровата услуга от летището до града има фиксирана(!) цена от 25 EUR. Ако искаш!

Е, ние искахме и таксито ни закара без проблеми и отклонения (според GPS-а в телефона ми) до хотела. Хотелчето беше приятно. Оказа се апарт-хотел: т. е. без кръчма в него (само континентална закуска) и с малък кухненски бокс (дори и прибори и сол/пипер имаше), умело скрит в един гардероб. Жалко само че Wi-Fi нямаше. Сайтът загатваше, че можело да се „измисли нещо“ (разбирай още форинти), но на мен не ми се проверяваше, зашото издържах на изкушението да си взема компютъра и бях само по телефон 🙂