Archive for юни 17th, 2009

юни 17 2009

Обиколка на Северна Америка (САЩ и Канада) с кола(5): Йелоустоун и индиански резерват

Продължаваме пътуването на Христо из Щатите. Започнахме с Подготовката и съветите и проследихме първите им стъпки в Америка, бяхме с него на Ниагара и минахме през Канада, както и в Чикаго, Дивия Запад и планината Ръшмор.

Днес ще разгледаме един индиански резерват и Националния парк Йелоустоун

Обиколка на Северна Америка (САЩ и Канада) с кола

част пета:

Йелоустоун (Yellowstone National Park) и индиански резерват

От хотела тръгваме пак късно, но този ден само ще пътуваме и преходът е средно дълъг — към 460 мили/740 км.

Вече сме изминали 2150 мили, малко над 1/5 от целия път.

Излизаме на магистрала I—90 и продължаваме на запад. След около 50 мили стигнахме до разклон с щатски път US-85. Тук можехме да излезем и да минем по друг щатски път US-212 — така щяхме да спестим около 20 мили. След кратко колебание излязох от магистралата на US-85. Скоро стигнахме до градчето Belle Fourche, което ни изненада с многото светофари, на всяка пресечка. Излязохме от градчето и поехме по US-212. Пътят се оказа с едно платно и доста тесен. Помислих, че e по-добре да се върнем и караме по магистралата. Още повече, че нарушавах и другото си предварително решение — да не карам извън магистрали, а тук това щеше да е повече от 200 мили. Отказах се от идеята за връщане след като се убедих, че трафикът е слаб.

Пътят беше в отлично състояние и се караше добре, но изглеждаше странно това, че нямаше почти никакво движение. Много рядко срещахме някой TRUCK, леки коли почти нямаше, никой не ни задминаваше и никой не настигахме. Беше много горещо. Нямаше селища край пътя, нито пък се виждаха в далечината. Наоколо се редуваха ниви с големи необработени площи. Минавахме през рядко населен район с индиански резервати. Малко след излизането на US-212 напуснахме South Dakota и влязохме за малко в Wyoming, през който караме около 20 мили, а след това влязохме в Montana. Край пътя виждаме често сърни, а на едно място и стадо овце пазено от няколко лами.

След още 50—60 мили стигнахме до селцето Ashland, където зареждам с доста скъп, спрямо други места, бензин — по $4,45 за галон. По начало имахме лошия късмет да пътуваме в Щатите в период, когато бензина беше рекордно скъп Няколко месеца по-късно цената му е паднала значително. Бензиностанцията беше малка, с две колонки, а вътре продавачите бяха индианци — младо момиче и един много едър мъж, облечен с шарена риза и дънки. Установихме, че

преминаваме през North Cheyenne Indian Reservation.

Край пътя се виждаха бедни къщи с простряно пране пред тях, пасящи коне наблизо и разхвърлен земеделски инвентар. Очевидно това бяха живеещи в резервата индианци. След още 50—60 мили наближихме връзката с магистралата. На самия разклон има голяма бензиностанция, магазин за сувенири, а по-навътре и други сгради. Беше оформен нещо като малък търговски център. Пред бензиностанцията видяхме голяма статуя на един от последните индиански вождове /на снимката в началото/.

Магазин, притежаван от индианци

Магазинът беше пълен с разнообразни битови стоки, индиански сувенири и украшения. И докато повечето от продаваните сувенири на други места /ключодържатели, магнити и всякакви дреболии от този род/ бяха Made in China, тук всичко беше местно производство. В един ъгъл имаше и голяма, издялана от дърво статуетка на индианец. Двете дами на касата бяха индианки, говореха английски и си припяваха индианската мелодия, която се разнасяше от уредба в магазина. По-късно разбрахме, че сме минали съвсем близо и до Little Bighorn — мястото, където през 1876 година по време на войната между американската армия и непокорените още индиански племена, воините от племето Дакота с вожд Седящия Бик са участвали в битка, при която американците са победени, а самият им командир полковник Къстър е загинал. Нямаше да е лошо да минем и през това място, но го бяхме пропуснали при изготвяне на програмата.