Archive for март, 2009

мар. 31 2009

Мароко през зимата (3): Легзира и Сауера

Днес ще прочетем трета и последна част от пътуването на Жаклин до Мароко. Започнахме с Казабланка и Маракеш, а за последно я оставихме в Пустинята и океана. Сега ще продължим с Легзира и Сауера. Приятно четене:

Мароко през зимата — Легзира и Сауера

част трета

Неземната Легзира

Както споменах в предишната част, крайната цел на цялото пътуване на юг по крайбрежието на Атлантическия океан, беше местността Легзира. Мястото се състоеше от три скални арки, оформени от най-големия творец — природата, а между тях сгушени малки райски кътчета. На най-широкото място имаше 3—4 хотелчета, но понеже беше зима (26—28 градуса!), само 2 от тях работеха.

Първоначалната ни идея беше да наемем стая в едно от тях, но първо, че имаше голяма група тинейджъри на сърф училище, второ през деня нямаше ток, а вечер пускаха някакви генератори, та да виждаш къде стъпваш и къде и с кого си лягаш! Ние, разбира се, прекарвахме колкото се може повече време на плажа, обядвахме на терасата на едното хотелче, пиехме чай на терасата на другото, а през останалото време се любовахме на арките, мързеливо излегнати на плажа…. Ми, тежка работа, ама се справихме! Пламен изкара почти 1 „работен“ ден в катерене по скалите, така че да имаме снимки на този природен феномен от всички страни, а аз — сам юнак на плажа! Легзира не е за разказване, тя е за гледане, съзерцаване — пълна наслада за сетивата! Този път с по-малко текст и повече снимки, които дано да успеят да ви заредят с екзотичната красота на това далечно и гостоприемно място! Както се казва: „Enjoy!“

Пътят стръмно завива надолу и все още нямаш ясна представа какво да очакваш от мястото!

Две от хотелчетата на плажа с големи тераси и невероятна гледка към океана

На терасата! Това е един от стопаните на хотела, който май се явява и местния спасител!

Разходка по плажа

И изведнъж виждаш арките!!!

И минаваш под тях и не можеш да повярваш, че дори и за малко си част от това райско място!

Четете по-нататък (има доста снимки)>>>

мар. 30 2009

Из Бразилия и Аржентина (6) – Делтата на р.Парана, Аржентина

Продължаваме с разказа на Таис за Бразилия и Аржентина. Вече се разходихме из Рио де Жанейро, Петрополис, Сан Бернардо, видяхме водопада Игуасу, за последно я оставихме в Буенос Айрес и едно ранчо в пампасите. Днес ще продължим с делтата на река Парана. Приятно четене:

Из Бразилия и Аржентина

част шеста

Делтата на р. Парана, Аржентина

Ако Буенос Айрес не ми хареса, то поне имахме възможност за скитане извън града. Една чудесна разходка, която искрено препоръчвам на всички е по делтата на Парана.

Изключително различно място, което ако за нас туристите е атракция, то за местните е мястото, където ходят през уикендите. Голяма част от къщите по островчетата са частна собственост или собственост на големи фирми, които предоставят на служителите си за почивка:)

Има няколко начина да се разходите там — най-бързия и икономичен е за няколко часа, като сутринта ви взимат с автобус, водят ви гара, откъдето с влак се стига до Тигре и оттам за около 40 мин разходка с корабче по каналите. Ние, понеже нали сме ВИП, бяхме за цял ден, със собствена лодка… Не се качвахме на никакви влакчета, макар, че спряхме на тази гара, която в момента е и един огромен базар за сувенири. Самата „Тигре“ е нещо като отделен град или квартал на Буенос Айрес, който първоначално бил заселен от европейци. Там се намират и къщите на едни от най-богатите фамилии.

След като обиколихме през квартала, стигнахме до пристанището, откъдето трябваше да се качим на лодката.

В началото докато излизахме от пристанището, първите сгради се оказаха не какво да е, а клубове по гребане.

мар. 27 2009

„Пътуване до…“ (patepis.com) – сайт без простотии!

Сайтът patepis.com — одобрен от Соломон Паси!

По специална препоръка на Соломон Паси — бивш външен министър, а днес кандидат-генерален секретар на НАТО:

МОЖЕ и ТРЯБВА да четете нашия сайт!

Защото, както ще видите от интервю на господин Паси в предаването на Иван Бедров по RE:TV, цитираните в същото това предаване мнения от български блогове са „простотии“

Текста на интервюто и самото излъчване можете да видите и прoчетете в другия ни блог — Малко мисъл, малко идеи: Спрете простотиите!

Внимание, внимание! Съобщава се на населението, че сайтът patepis.com е свободен от простотии!

Радвам се да съобщя на цялото читателско войнство, че сайтът „Пътуване до…“ (http://patepis.com) досега не е бил цитиран в предаването на Иван Бедров, от което следва, че в нашия сайт НЯМА ПРОСТОТИИ!

Ура! Вече имаме връзки в НАТО!

Господин Паси, очакваме да напишете пътепис от страните, които ще посещавате. Разказът Ви ще бъде поместен на сайта без простотии — http://patepis.com!

Уважаеми читатели! Четете сайта „Пътуване до…“ (patepis.com)! В него няма простотии и ще четете пътеписите на генералния секратер на НАТО, господин Соломон Паси!!!

мар. 27 2009

На ски в Австрия – Зьолден

Не само в Банско и Боровец — и в Австрия могат да се карат ски! Не знаехте ли?;-)

Ето един кратък отчет за ски в Алпите. Приятно четене:

На ски в Австрия — Зьолден

София — Грац — Зьолден — Лугано — Обергургл — Мендрисио — Залцбург — Будапеща — София

Качил съм се на ски на 4 годишна възраст и оттогава не съм слизал от тях през зимата:) От малък бях чувал за Алпите и ски-курортите там. За щастие тази година имах възможност да ги посетя с група приятели.

По Коледа направихме оперативка под формата на групово пиене и решихме, че мястото ще е Зьолден в областта Йоц (Австрия).

Долината на Зьолден в Алпите

Пътуването от София до Зьолден отнема около 15—16 часа спокойно шофиране. Както всички знаем зорът е до Ниш, а след влизането в Унгария всичко е песен.