Archive for февруари, 2009

февр. 27 2009

„Слава“ на семейство Пешут (2) – Република Сръбска, Босна и Херцеговина

Днес ще продължим с пътуването на Симеон до Република Сръбска в Босна и Херцеговина. Вече видяхме как той се запознава с Емир Кустурица в Дървен град, а сега ще продължим из Херцеговина. Приятно четене:

В Босна при Брко

14. Спускаме се от баири, обрасли с келява растителност – драки и габър, в една низина. И виждам познатия от Гугъл надпис WELCOME to Лjubine. Европейска работа.

Малката низина на Општината е почти изцяло засадена с плодни дръвчета на година-две. Ще се произвеждат замразени плодове за тортите в ЕС. Минахме покрай няколко птицеферми, завод за фуражни смески, птицекланица. Това е всичкият поминък на на местните „Голфаджии”. Поголовно се карат Фолксваген Голф. И сервизът е за такива.
В Центъра на градчето има доста голям православен храм. Чисто нов. Плувен басейн, спортска зала, културен дом, супермаркет, магазини за всичко.

15. Зоран ми бе казал, че е от село Градац.

Ориентир бе и това, че съм минавал на около трийсет километра от него миналата година.

Села, отговарящи на тези изисквания, намерих в Гугъл и сръбски карти три-четири. И все не това, което ми е трябвало. Истинския Градац открих в Пътна карта на Европа. На 4-5 километра от Льюбине е село Градац. Село с шест! Къщи. И единайсет Голфа. Натам се запътваме.

февр. 26 2009

Лондон, бейби!

Мъгливият Албион ни зове – една млада дама ще ни разкаже за Лондон, калясните и Хайд парк. Приятно четене:

Тази фраза стана най-често използвания израз по време на престоя ми в Лондон 🙂

Преди Лондон обаче трябваше да стигнем до Айндхофен. Няколко часа с влак и си направихме разходка из града. Типичен Холандски град. Може би малко по-оживен от обикновено. Та пътуването от единия до другия край на Холандия беше 3 часа с влак 🙂

И сега, тръгвайки да разглеждам снимките видях, че единствената ми снимка от там е на един писоар. Такива писоари има по улиците из цяла Холандия. Блазе им на мъжете.

След самолета хванахме автобус до Лондон.

Да ви предупредя, че най-евтиния, който намерихме беше 14 паунда за двупосочен. И след това метрото, за да стигнем до хостела.. За разлика от Брюксел беше много чист. Но пък и за сметка на това бяхме 10 човека в стая… Но пък беше 21 паунда за 2 нощи…

А сега е време да спомена и хората, с които пътувах: французин, двама литвийци, испанец, финландец и общо с мен 4 българки. Бяхме добра група, забавлявахме се заедно, оставяхме си време и да разгледаме нещата, които ни интересуват индивидуално (ходихме по групички) и като цяло се забавлявахме много.

Общо взето понеделник си беше вечер за почивка. Не излизахме никъде, а си пихме спокойно в хостела и обсъждахме плановете за следващия ден, който се очакваше да е натоварен.

февр. 25 2009

Другата Италия: Милано и Lago di Como за седмица (1)

При минус десет градуса навън ми се иска да четем за топлите страни – в случая това ще е Италия. Авторът ще ни разходи до Милано и Лаго ди Комо. Приятно четене:

Милано и Lago di Como за седмица

Откровено казано след като посетихме Рим със съпруга ми година по-рано бяхме категорични, че Италия не е за нас. Но има една много хубава поговорка – голям залък лапни, голяма дума не казвай. След кратко размишление (точно 1 ден!) решихме да си купим билети (безумно евтини – wizzair тъкмо беше пуснал дестинация „Милано“ – за по 40лв на човек отиване и връщане) и да си резервираме хотел. Номинираният хотел беше „Hotel Arno“ или „Hotel Eva“ – намират се на един и същи етаж и са собственост на един и същи човек. Хубавото в случая с хотела е, че не ни изискаха кредитна карта за резервацията – просто беше необходимо да си дадем имената и номер на полета, както и ориентировачен час за настаняване и имахме думата на собственика, който е и винаги на рецепсия, че стаите ще ни чакат в уречения ден и час. Така и стана.

Милано

Wizz пристигна на време в Бергамо и от там с shuttle бусчето пристигнахме в центъра на Милано точно пред Централната гара (незнайно защо бъркана от т.нар. туристи с автобусната гара) – на нея пристигат всички директни автобуси от Бергамо, както и от основното летище на Милано – Malpensa; в същото време гарата си действа и като ж.п. трасе. Тук е мястото да дам полезен съвет на всеки запътил се към Милано по подобен на нашия замисъл – да се снабди задължително с карта на Милано (може и ксерокопие) иначе ще бъде подобаващо „одран“ от някое павилионче разположено на територията на Централа гара. Мисля, че платих около 4евро за подобна (и то доста невзрачна), т.к. този път принтера ни отказа и нямаше време за разпечатване на маршрута. Хотелът се оказа доста чист и добре изглеждащ за 63евро за двойна стая с баня (имаше и без баня, но алтернативата с мъжа ми да притичваме до общата баня и през нощта не ни съблазни) . Закуската не беше включена, но пък имаше 2 бонуса – безплатен интернет – wi-fi , както и 2 pc-та на разположение на гостите на хотела; другата екстра бяха безплатните карти на града, които ни бяха доста по-полезни от 4 евровата!

Бях със строго установена листа със задължителните места за посещение, придвидливо подготвени от вкъщи. Тук е мястото да вметна, че използвам активно английската версия на wikitravel и съм супер доволна от съветите и предложенията на сайта. Това, в случай, че на patepis.com няма все още нищо споделено за предстоящото пътуване. (благодаря за доверието! 🙂 – бел.Ст.)

февр. 24 2009

Бразилия и Аржентина … и още нещо (2)

Продължаваме с откриването на Южна Америка – Таис все още се намира в Бразилия и ще ни разведе из самбата на Рио де Жанейро. Приятно четене:

Бразилия и Аржентина … и още нещо

Самба в Рио

Предвид, че не бяхме по карнавално време, възможността да усетим съответното настроение беше като идем на Самба-шоу и естесвено, в едно от най-известните за това места – Платаформа.
Всъщност самото шоу не е само самба и карнавални костюми. Представят се танци, които са още от откриването на Бразилия от португалците, оттам представят отделните етапи след колонизирането, и завършва със самба и представяне на костюми от карнавала.
(Само да уточня нещо – видео линковете, които пускам не са мои записи, но целта ми е да се усети повече настроението, което често през снимки няма как да се постигне 🙂 )