Archive for януари 21st, 2009

ян. 21 2009

Израел – един предвоенен пътепис – част трета

Днес ще продължим с обиколката на Израел. Вече бяхме в Сдерот (край ивицата Газа), видяхме Галилея, а днес ще се качим на Голанските възвишения. Приятно четене:

Израел- където автобусните спирки имат бомбоубежища

част трета

Голанските възвишения

Пътят ни ще продължи за Голан. Отдъхваме за кратко в скломен, но много красив спа-център, който във време на война служи и като наблюдателница на армията (войната е навсякъде!) и казваме сбогом на красивата Галилея.

„Спа-център“ в Галилея, Израел„Спа-център“ в Галилея, Израел

Планината Голан

Голанските възвишения са красива планинска верига от ок. 1800 кв.км, която на върха си завършва с живописно плато. По климат много напомнят на България — и там вали сняг, зимата е студена, има влажна пролет и горещо лято. Планините са от вулканични базалтови скали, които освен, че карат стрелката на компаса да играе лудо, на места придават лунен характер на пейзажа.

Първото, което човек вижда след като прекоси река Йордан и заизкачва хълмовете на Голан е това: