Archive for януари 7th, 2009

ян. 07 2009

Първи впечатления от Чужбината

Пътеписът днес описва впечатленията на един младеж (син на нашата авторка Нела) от първото му излизане в чужбина. Пътуването е с автобус из няколко страни на Балканите и Европа за състезание по катерене. Приятно четене и дано денят ви да е топъл:

Това е разказът на големия ми син, който пътува до Словения и Австрия на тренировъчен лагер и на Световното първенство по спортно катерене – Краня 2008. Като първо самостоятелно и по-продължително пътуване (10 дни си е срок) в чужбина той го отрази в текста, който следва. Винаги има първи път. Това за него беше първо истинско изживяване извън България (пролетното пътуване до Румъния не се смята). Аз пожелавам и на него, и на брат му да са граждани на света и с отворени очи за красивото, различното и интересното!

По-голямата част от пътуването го проспахме, защото си е готино да спиш в кола, или в каквото ще да е друго возило. Така че не видях почти нищо от Сърбия, Хърватска, Словения, Германия и Австрия (аз и по Българско спах, ама Родината съм я виждал, тъй че няма да се занимаваме с нея ;)). Най-първото, което се усеща, даже докато спиш, е равномерното изглаждане на пътната настилка. Колкото повече се отдалечавахме от България, толкова по-хубав ставаше пътят. Факт.

Тъй като и шофьорите и те са хора (освен жените, де, но те и без друго не спадат към човешкия род), на нашия шофьор му се налагаше да си почива от време на време. Че така – отбие от магистралата в първата отбивка, хапне нещо бързо, опне си едно шалте в тревата, завие се със спалния чувал и откърти за час-два.