Archive for октомври 13th, 2008

окт. 13 2008

Барселона – съвети за пътуване

Днес за пореден път ще разгледаме Барселона – този път без емоции, а с повече съвети какво и как в града на Гаудѝ. Уточнявам това, т.к. авторът на пътеписа е Дачи, която е невероятно емоционален фен на Барселона – този път е решила да ни даде някои напътствия. Емоциите ще оставим на вас. Приятно четене:

Четете заглавието и не вярвате на очите си, нали? Знам, че знаете, че не мога да говоря за Барселона без да се усеща емоция, но ще се опитам. Без да обещавам, че ще успея.

Пътуването с WizzAir до Барселона:

Трябва да призная, че съм приятно изненадана. Излетяхме абсолютно навреме и двата пъти – и от София и от Жирона, въпреки коментарите на всички, които чуха, че ще летя с WizzAir и споделиха „Нали знаеш – я излети, я не”.

Е, WizzAir излита и каца навреме! /поне когато аз съм на борда ;) /

Самолетите на WizzAir за дестинация Барселона са чисто нови AirBus320 (А320), което също е приятна изненада. Очаквах да ни набутат в нещо като Икарус с крила, но за щастие – не познах. Екипажът беше български, което привнася особен уют в обстановката :)

Като нискотарифна компания, WizzAir не предлага на пътниците си безплатна храна и напитки, но затова пък изборът от такива, които мога да се купят на борда е не малък. Цените обаче са стресиращо високи. Повечето продукти са български, а надценката е около над 8 – 10 пъти, или с други думи:

Вода 500 мл от 0,50 лв. на борда струва 2€;
Нескафе, пакетче 1 доза от 0,35 лв. струва 2,50€ и т.н.
Сандвичите и те оставят следи от златни нишки по зъбите, но поне не е като да няма.

Това, което ме изненада (по-скоро приятно) беше, че хората си пазаруваха храна и напитки без да им мигне окото. Общо взето, изпълнения като тези, които описах преди две години, нямаше.

Полетът трае между 2,5 часа и 3,5 часа, в зависимост от посоката и силата на вятъра във височина.