Archive for септември 11th, 2008

сеп. 11 2008

Ваканция в Рим (2)

Днес продължаваме с обиколката на Елина из Рим. Оставихме я в квартал Трастевере (Ваканция в Рим), а сега продължаваме нататък:

Подобно на Сохо, и в Трастевере своето място ще намерят артистичните души. Те могат да разпознаят онова щастие, което се случва, докато обикаляш уличките с мотор или велосипед, а после спираш, за да напазаруваш от зеленчуковия магазин и да си поговориш със съседката, която тъкмо започва да рисува своята последна картина… Вдъхновението в Трастевере наистина е на всяка крачка. Не е необходимо нищо друго, освен бавно да се разходите по уличките му, да поседнете пред фонтана в самия му център, а после дълго да вечеряте на свещи…

И като стана дума за романтика – минете по някой от мостовете над Тибър и внимателно се вгледайте в железните перила…Какво ще видите ли?

За себе си ги нарекох “катинари на любовта”. Върху тях са изписани имената на влюбените, а ключовете най-вероятно лежат на дъното на реката. Може би е някаква местна традиция – щом се омъжиш и хоп, заключваш любовта си катинар :) Видяхме подобни катинарчета с всякакви имена (дори български) и до ”Фонтана Ди Треви”. Красива традиция, стига да вярваш във вечната любов…

“Фонтанът Ди Треви” също привлича огромни тълпи от туристи. Не мога дори да си представя сцената във филма на Фелини “La Dolce Vita”, където красивата блондинка Анита Екберг се къпе сред прохладата на фонтана…сама! Гъмжилото от туристи в този район е денонощно. Всеки щрака като за последно, а влюбени двойки правят какви ли не маймунджулъци, за да заснемат идеалния кадър. Да поседиш пред фонтана се превръща както в безплатно забавление, така и в риск непрекъснато да се извиняваш, че случайно си попаднал във фокуса на нечий обектив.

сеп. 11 2008

Благодаря!

Не знам дали е повод за фукане, но определено е повод за благодарност към читателите и авторите в нашия сайт:

Вчера за пръв път читателите на „Пътуване до…“ надвишиха 1000 уникални посещения за един ден.

Благодаря на всички автори и читатели!