Archive for юли 1st, 2008

юли 01 2008

Приказна Прага – част втора

Продължаваме с пътуването на Елина до Прага. В предишната част тя ни разказа за влюбените в чешката столица Прага, а днес ще продължим за бирата (и за други неща). Приятно четене:

Прага е мястото, където ако ожаднеете, просто трябва да пиете бира. Наистина бирата тук е най-хубавата, която някога съм опитвала. Независимо дали си я купувате в кен или я пиете на заведение. Разбира се, прясната бира е по-добра от бутилираната, но тук във всичките й разновидности тя има уникален вкус. На мен любима ми стана тъмната бира. Не пропускайте да я опитате – има плътен, леко карамелен вкус и е по-силна от светлата. Най-добра е бирата с леко странно име – “Kozel” :) За бира номер 1 в Прага се смята “Pilsner Urquell”. Почти във всяко заведение ще ви я предложат, но иначе всяка реномирана бирария си има биричка собствено производство. За да изберете своята, не ви остава нищо друго, освен да опитвате навсякъде :) В “Златна Прага” пиенето на тази златиста течност е нещо като национален спорт и вид туризъм :), а хубавото е, че в града има достатъчно на брой добре поддържани тоалетни. Все пак…

Прекрасни автентични бирарии има както в Старата, така и в новата част на града. Ние бяхме чели и за квартала “Жижков”, където имало много готини заведения, но не успяхме да ги открием и се върнахме по живо по здраво :) Иначе кварталът изглеждаше като доста уютно място за живот – с много зеленина и голям парк, както и с добре поддържани сгради. Е, някои изглеждаха като свърталища на бездомници, но подобни места има навсякъде. “Жижков” в миналото е бил кварталът на работниците – може би затова е и толкова подреден и някак “западно спретнат”. Да, раят не е на Изток, а на Запад :) В квартала се намира и телевизионната кула, която вечер е осветена в цветовете на знамето на Чехия, и изглежда призрачно заплашителна с някакви човечета, закрепени върху самия й връх. Приличат на извънземни, слизащи от космическия си кораб, бррр. Точно след като излезете от метрото (защото до “Жижков” отидохме и се върнахме с метро, много е удобно и бързо, стига да имаш монети да си купиш билет) ще видите една наистина странна църква – има форма на гроб с кръст отгоре, наистина! Мисля, че е католически храм, но не прилича на такъв, нито пък на православна църква. Абе, странна работа, но затова пък – оригинална. В този квартал имаше и доста бедняци, които спяха по пейките, но тук полицията явно обикаля и през нощта, така че не се създават проблеми. Четете по-нататък>>>