Archive for февруари, 2007

февр. 26 2007

Адис Абеба – новото цвете на Африка

След толкова много посещения в Адис Абеба, така и до днес не разбрах на кого и защо му е хрумнало да кръсти тоя град точно така… Защото нито думата „ново“, нито „цвете“ имат нещо общо с това място в сърцето на Етиопия. Или поне така го видях аз, с моите си, европейски очи…

Вече не помня преди колко години се озовах за първи път там, но помня, че беше ноември и бе лято. Африканско, етиопско лято. Идвах от Лондон – града без сезони, в който ако случайно изгрее слънце и температурите се покачат над 20 градуса – настъпва всенародна еуфория (но през ноември си е по лондонски мъглив, влажен и неприветлив)… Така че съвсем разбираемо – с удоволствие стъпих на африканска земя и нямах нищо против топлия нощен вятър да развали прическата ми, направена с цената на доста паунди и усилия така, че да изглежда небрежно ненаправена…

Помня, че отивайки към минибуса, който ни чакаше да ни откара в Хилтън, минахме покрай цяла дузина инвалиди и деца, които протягаха ръце и казваха една-единствена дума на английски – „pen“… Идея си нямам за какво са им потрябвали химикали и дали това, за което са им потрябвали си заслужава да висиш на паркинг в 3 посред нощ, надяващ се на благоволението на непознати чужденци… А може би ако си нямаш дом и легло, паркинг на летището е също толкова добро или лошо място като всяко друго…

Нощна Адис Абеба

ми се стори като едно голямо село. Главният път от летището до Хилтън бе асфалтиран, но с толкова много дупки, че все едно не беше. Бездомни кучета спокойно си кръстосваха и пресичаха улиците на сантиметри пред минибуса ни, като че ли не им пукаше ще доживеят ли до сутринта, или ще се окажат под гумите ни… Зачудих се къде ли се е дянал първичния им инстинкт за самосъхранение?Това бе само началото. На още много неща имах да се чудя, пребивавайки в Адис Абеба.И не чаках дълго за това! На около половин километър от летището, всред блоковете и тенекиените магазинчета – гледам – истински самолет! Вече не му помня модела, ама беше малък и на Етиопските Авиолинии! Паркиран там и вътре било кафене! И досега се чудя чия е била тази блестяща идея, след като се бракува един самолет – да го превърнат в кафене! Но понякога човек си остава само с въпросите… Завивам зад ъгъла – и пак изненада! Поне 30 човека тичат по хълма! Знаех си, че етиопците са едни от най-добрите в света в разните му там „бягащи“ спортни дисциплини и вече ми е ясно защо… Тренират си, дори в 4 сутринта (или в 4 посред нощ – зависи от разбиранияра на човек ). И се замислих откъде тоя хъс (това от позицията на жена, която би я домързяло да тича, дори ако живота й зависеше от това )… И си помислих, че едва ли е само от любов към спорта. Просто може би това е един от немногото начини да надмогнеш мизерията – ако си достатъчно добър и упорит, за да се издигнеш до нивото на международен състезател… И въпреки, че само единици успяват, явно надеждата наистина умира последна и всеки един от тичащите посред нощ се надяваше, че може би точно той ще е една от тези единици…

февр. 19 2007

На среща с приятели: Солун

Гърция, Солун Кой нееходил вСолун икой незнае занего?! Емил иазпристигнахме вграда към обяд исенастанихме вхотел „Капсис“. Хотелът сенамира много близо дожп гарата, наул.“Монастиру“ 18. „Монастиру“ енещо като продължение или край наосновната пътна артерия награда „Егнатия“.Тръгнахме наразузнавателна разходка, чиято цел беше дапроучим хотели ихотелчета врайона. Бяхме обещали това напознати— пътешественици. Неоткрихме нищо по-евтино от40евро завечер. Изключение […]

февр. 14 2007

Отваряне на досиетата или 5 неща, които няма как да знаете за мен

Published by under Общи,Стойчо

Отваряне на досиетата или 5 неща, които няма как да знаете за мен Малко мисъл, малко идеи…: Щафета – Няколко неизвестни факта за мен…Комитата ме бъзна и аз да се включа в самопредставянето, което правят блогърите в последно време. Та ето няколко неща, които едва ли знаете за мен: http://komitata.blogspot.com/2007/02/5.html    Изпрати пътеписа като PDF […]

февр. 12 2007

Мото-обиколка „Родопи, морето и обратно”

Джордж Клуни ще ни води днес из китната ни родина – тръгва на обиколка през Родопите към морете, но за начало трябва да мине покрай Рила и Пирин. Приятно четене: Мото-обиколка „Родопи, морето и обратно“ Какво трябваше да се случи: • София — Бистрица — Железница — Сапарева баня — Дупница — Благоевград (3h) • Предела — Банско (обяд) (2h) • Гоце Делчев (2h) […]