Archive for the 'Епистемик Мурк' Category

сеп. 10 2008

Антипътепис: 15 неща, които мразя в Малта

Винаги съм бил привърженик на личния поглед върху страните, които посещаваме. То просто е невероятно човек да посети дадено място и веднага да бъде обзет от желание за „обективност“. Един пътепис не може да бъде статия в Уикипедия… Пътеписът е именно ЛИЧНИЯТ, пристрастен поглед върху една страна.

Цялото това въведение го пиша, за да ви подкрепя и по-нататък да пишете за нещата, които на ВАС ви харесват или не в страните и местата, които описвате. А малтийците – да се оплачат на арменския поп или да пишат и те пътеписи (ако е на български – ще му намерим място, виж условията за публикуване). И така:

Преди да започна, искам да сложа един disclaimer и да заявя, че впечатленията са си лично мои, не ангажират никого, не претендирам за представителност и обективност, даже напротив: ще приложа до крайност убеждението ми, че в нито един описателен текст не може да бъде абстрахирана субективността на пишещия с цел постигане на обективност. Затова и заявявам без бой: този анти-пътепис е дълбоко субективен, пристрастен, емоционален, ирационален, повърхностен, частичен, избирателен, глупав и неточен.

Малта

Малта е един от онези малки, мръсни и влажни средиземноморски острови, на които човек не би искал да прекара повече от 10 дни. В безпаметно пиянство може и повече. Защо? Трудно ми е да систематизирам мислите си в подточки за нещата, които най-много ненавиждам в Малта: