Категория: о.Крит

Манастир Аркади край Ретимно на остров Крит, Гърция 0

Забравените герои oт манастира Аркади край Ретимно на остров Крит (Гърция)

Днес ви представям един, по мое мнение, забележително интересен пътепис посветен на Крит, като цяло, и на Критското въстание, в частност – въстание, оказало съществено влияние върху българските възрожденци. Приятно четене: Забравените герои oт...

Крит - по следите на минойците 0

Крит – по следите на Минойците (3): Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос

Продължаваме с пътуването на Бистра из Крит – първо стигнахме ферибота в Пирея, а после обиколихме Кносос и Ираклио. Днес продължаваме с Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос. Приятно четене: Миртиос, Ираклио и Агиос Николаос...

Остров Крит, Гърция 1

Пътуване до остров Крит (5 до 8 ден)

Продължаваме с пътуването на Галена из Крит – започваме с Лиманас и плажа Елафонисос. Днес продължаваме към Ираклион, двореца Кносос и остров Хриси. Приятно четене: Пътуване до остров Крит втора част (5-и до 8-и...

Смерч (Торнадо) – Крит, Гърция 2

Крит – по следите на Минойците (2): Ираклио и Кносос

Продължаваме с пътуването на Бистра из  Крит – оставихме я на ферибота в Пирея, а днес сме в Кносос и Ираклио.  Приятно четене: Ираклио и Кносос част втора на Крит – по следите на Минойците В предишния...

Магията на гръцките острови (9 – 3): Остров Гавдос – най-южната точка на Европа 3

Магията на гръцките острови (9 – 3): Остров Гавдос – най-южната точка на Европа

Завършваме обиколката си из южните гръцки острови – бяхме Монемвасия и Елафонисос,  минахме през Китира, Антикитира и пристигнхме на Крит. Днес от Крит ще стигнем до най-южната суша на Европа – остров Гавдос. Приятно...

Китира, Антикитира и Крит (Магията на гръцките острови (9 серия – 2 част)

Продължаваме обиколката си из южните гръцки острови – минахме вече през Монемвасия и Елафонисос, а днес ще бъдем в Китира, Антикитира и ще пристигнем на Крит. Приятно четене: Магията на гръцките острови девета част...

Чудесата на Крит или по пътя към една сватба(4) 1

Чудесата на Крит или по пътя към една сватба(4)

Продължаваме със сватбарското пътуване на Росица до Крит. В началото пообиколихме из Крит, за да идем на сватба, бяхме в Ано Вианос и Като Закрос, както и в Йерапетра за последно, а днес ще завършим с Кали Лимани, Ледас и Каламаки. Приятно четене:

Чудесата на Крит

част четвърта

Кали Лимани, Ледас и Каламаки

В този предпоследен ден решаваме да посетим близките до Мирес плажове на Кали Лимани и Ледас. Неделя е и много хора са тръгнали да отмарят и да похапнат добре, затова движението е по-натоварено. Предстои ни спускане към първото от изброените села, което означава бавно и славно изкачване — осморки и промяна на денивелацията с поне 1000 метра, след което спускане по същия завъртолен начин. За да отидеш от едно крайморско село до съседното, което ти се вижда на кутренце разстояние по картата, трябва да правиш тези осморки с качването и слизането два пъти. Ако го смятаме с тръгването и връщането до изходната ви точка, пътите стават шест. Все едно, че пътуваш по зъбите на огромен скален гребен. Все едно плажовете се крият от теб до последно, но откриеш ли ги, подаряват ти цялото си великолепие. Това му е хубавото на посоченото упражнение! Има предизвикателство и победата (разбирай къпането и храната) ти се услажда много повече.

На Кали Лимани някога акостирал св. Павел, връщайки се от първото си римско заточение (преминало в чудна римска вила!). Има черквичка, която слави името на Апостола — който се интересува, може да я посети.

Аз съм се размечтала за морето толкова много, че с нетърпение се цопвам и стоя блажено във водата колкото ми е приятно. Емо наблюдава как върви продажбата на жива риба, после сяда да пие бира.

Наздраве!

Чудесата на Крит или по пътя към една сватба(3) 6

Чудесата на Крит или по пътя към една сватба(3)

Продължаваме със сватбарското пътуване на Росица до Крит. В началото пообиколихме из Крит, за да идем на сватба, бяхме за последно в Ано Вианос и Като Закрос, а днес… ще продължим в същия дух. Приятно четене:

Чудесата на Южен Крит

Йерапетра

Сутринта е изпълнена с очарование. Лека закуска, плаж, културна програма сред руините на минойския град. Ранен обяд и сбогуване с Като Закрос. Не ни се тръгва. Мотаем се без причини. Трудно ми е да вляза в колата, т. е. да изляза от закровския ритъм и унес. Прииждат туристи, които вече са пребродили клисурата на Смъртта и идват тук за почивка и обяд. Прощален поглед върху цялото това великолепие и газ към Йерапетра. Газ не е точната дума, защото си избираме чудно пътче, по което на моменти карам с 15 км/час. Та значи от Като Закрос — Ано Закрос — Ксирокамбос — Зирос (кафе-пауза) — Армени — Литинес и малко след това вливане в по-широкия крайморски път до Йерапетра. Зашеметително!

Това на картинката е миролюбив пейзаж малко преди първата клисура.

Пътят от Ксирокамбос до Зирос е такъв:

В Йерапетра сме

към 15 часа. Отправяме се направо към венецианската крепост в стария град.

Освен с крепостта, за чиято поддръжка нямало достатъчно пари, Йерапетра е известен с къщата на Наполеон; с плажа, на който Антъни Куин танцува финалното сиртаки във филма „Зорба гъркът“ и с многото барбекюта.