Archive for the 'Бай Кольо' Category

дек. 21 2009

Бали и Сингапур /част 3/: Чудото Сингапур

Продължаваме с пътеписа на Бай Кольо до Бали и Сингапур. За последно правихме обиколка на остров Бали, а днес ще разгледаме Сингапур. Приятно четене:

Бали и Сингапур

част трета

Чудото Сингапур – лъвът на морето или морски лъв.

Това място не е Азия, сякаш е Австрия с азиатско търпение и трудолюбие. Почти всичко там е обратно на очакваното. Като започнеш от движението, и стигнеш да хигиената. Нечовешка чистота и сигурност. Явно това е бил първоначалният бизнес план.

Морски лъв — символът на Сингапур

Сър Томас, провидял това преди 300 години

От виенското колело

дек. 16 2009

Бали и Сингапур /част 2/: Бали – слънчевият остров

Продължаваме с пътуването на Бай Кольо до остров Бали в Индонезия. Вече прочетохме как пристигна през Истанбул, Дубай и Сингапур, а сега продължаваме със същинския остров Бали. Приятно четене:

Бали и Сингапур

Бали — слънчевият остров

Там не е трудно да си намериш водач и шофьор. Всеки, когото попиташ на улицата е с готова оферта.

Срещаме се нашия балийски приятел Ерик от коучсърфинга, който води един немец и отиваме на ресторант. Ерик го избира естествено за да не попаднем в капана на новодошлите. Там всеки ресторант който си харесаш просто му се обаждаш и ти праща кола, после те връща. Умно и удобно. Немецът е от месец там и е много наясно с острова. Ние сме в Нуса Дуа, най-южната и най-туристическа част. Истинският Бали е малко по — на север.

Улуату

От Улуату

Крадилива гадинка

Улуату — храмът на Рама,

там толкова го е харесал Бога, та е минал във друго състояние. Във въздух, Мястото наистина спира дъха със гледките си. Наистина ти се ще да се преродиш в някаква част от него. Храмът е на върха на една скала над морето. До него води парк с маймуни. Задължително си купуваме храна за маймуните, пликчета с плодове. Свещени са. Маймуните са зверски крадливи, учтиво ти обясняват да свалиш всичко лъскаво и подвижно от себе си. Това обеци, синджирчета, шноли, играчки, очила. Предупредени сме, ама български глави не увират. Брат ми се заплесва по видео филмирането на мили маймунки и една друга ловко му отмъква очилата от ръката. На мига се мята на дървото и изчезва. След минута гледам двама японци как се снимат и още една ловка маймунка му скача на рамото и му сваля очилата от носа. За това са били плодовете, за да оцелееш, гидът им веднага подхвърля банан и маймуната изпуска очилата.