Категория: Жоро Кодинов

Пътуване до Париж иии… Дисниленд! (1) 2

Пътуване до Париж иии… Дисниленд! (1)

Хайде, джанъм, не ми казвайте, че не искате да отидете до Дисниленд — всички имаме детски мечти и това, че вие днес не харесвате модели на желeзници вече или не се вдъхновявате от принца и Спящата красавица, то имайте пред вид, че край вас има деца, които го правят. Изпълнете техните мечти, ако не ви стига куража да изпълните своите.

Та днес ще посетим Дисниленд край Париж:-) Приятно четене:

Пътуване до Париж и Дисниленд

Дисниленд, Париж

Европа все повече се вмикимаусява

От доста време бях обещал на децата да ги заведа в Дисниленд. Това е една разширена версия на воденето в „Макдоналдс“: същата американска култура но в много по-големи количества. Използвахме случая да разгледаме и Париж (за това във втората част).

Изрично държах да не пътуваме с „Балкан“ (след грубото отношение на стюардесите при полета ми до Лондон). Така че единствената алтернатива без междинни кацания остана Air France. Не бях летял с тях от 2—3 години и останах приятно изненадан от обслужването на отиване: закуската беше много добре подбрана (за разлика от сандвичите на Луфтханза). сега ако и самолета не беше от времето на генерал де Гол..

Както и да е: стигнахме.

Летише Роаси (Шарл де Гол)

едно голямо, мръсно, зле организирано и пренаселено летище. Купихме си билети за единствената автобусна компания която извозваше хора до Дисниленд и се оказа че трябва да чакаме около 40 мин (с децата и багажа) рейсчето което ни закара до мястото от където трябваше да си хванем рейса за Дисниленд. А там каква опашка имаше: не е истина. Оказа се че „западняците“ се ръгат и пререждат като магарета на водопой и след първоначалния културен шок рефлексите ми от стола в МГ-то ми влязоха в добра употреба. Рейсовете не бяха лоши и малкия дори успя да поспи в тях докато стигнем.

В Дисниленд

ни очакваше друга изненада: хотела който си бяхме харесали (Dream Castle на Vienna International) се оказа извън спирките на автобуса от летището. Трябваше да отидем до последната спирка (гарата на Дисниленд) и от там да хванем (розовия!) јвтобус № 54 за нашия (и няколко други) хотела.

До Хунгароринг и Унгария 1

До Хунгароринг и Унгария

Днес няма да хойкаме много далеч – просто ще отскочим до една от близките писти за Формула 1 – Хунгароринг. Жоро ще ни разкаже за пътуването си до Будапеща, впечатленията от Унгария и тазгодишната Формула 1 там. Приятно четене:

Ще ви разкажа за пътуването ни до Унгария.

Не бях ходил в тази държава и затова много се зарадвах като ми дадоха ваучер за билет до Hungaroring от фирмата (пожелавам на всекиго такъв началник като моя). Успях да купя и билет за Веселка от същата фирма чрез която ми беше бонюса (много са коректни, препоръчвам ви ги ако ви трябва билет за Formula 1). Бях се замислил да ходим с колата през Белград (нали знаете, пътешествие, щяхме да спим в Белград, въобще купон). Но Malev избиха рибата с оферта за билети по 100 EUR. Така че стана ясно че ще се лети.

Полетът е смешно кратък : 70 мин. През това време имате лукса да си изберете: шоколадова вафла или фъстъци. Сокчето от кутийка е без алтернатива. Но за толкова пари — толкова. Иначе самолетите са приятни (особенно Фокер 70 на отиване), макар и мънички. Летището е малко (доста по-малко от Българското) и има 2 (два) бара и 10-на магазинчета.

От тук започна сблъсъка с „унгарския парадокс на странните цени“: нищо че цената на горивата е като при нас (след като се оправиш с шантавия курс на местната валута) и всички таксита са на природен газ таксиметровата услуга от летището до града има фиксирана(!) цена от 25 EUR. Ако искаш!

Е, ние искахме и таксито ни закара без проблеми и отклонения (според GPS-а в телефона ми) до хотела. Хотелчето беше приятно. Оказа се апарт-хотел: т. е. без кръчма в него (само континентална закуска) и с малък кухненски бокс (дори и прибори и сол/пипер имаше), умело скрит в един гардероб. Жалко само че Wi-Fi нямаше. Сайтът загатваше, че можело да се „измисли нещо“ (разбирай още форинти), но на мен не ми се проверяваше, зашото издържах на изкушението да си взема компютъра и бях само по телефон 🙂

Почивка на Тасос: Една много приятна изненада 13

Почивка на Тасос: Една много приятна изненада

От днес вдигам чуковете за седмица-две от София, та реших да ви подготвя един разказ за една почивка на о. Тасос, Гърция. Приятно четене и чакам още разкази за лятната ви почивка: Тасос, Гърция:...