Archive for the 'Цветка' Category

юли 24 2008

Kападокия, Турция – втора част

След като успях да разбера как да поработвам с новата (2.6) версия на Wordpress, продължавам с основната ни дейност – пътеписите. Днес ще ви представя втора част на пътуването на Цветка до Кападокия. Първата част е: Кападокия, Турция – първа част, а ние продължаваме нататък.

Kападокия, Турция

– втора част

Растителността в тези песъчливи скали е само лози и кайсии. Сещам се, че този плод – кайсията идва от Персия. Дали са правилни ученическите ми спомени, трябва да проверя.

Върнахме се в Ючхисар, там където сутринта падна мъглата и не успяхме да се изкачим. Сега пак се готвеше да вали. Беше малко след 16 часа и ние бяхме едни от последните посетители. Тук входът е 1.5 лири, за ученици и студенти безплатно. Крепостта се състои от две огромни скали, които византийци и отоманци са засели и използвали за укритие. Гледката от върха е величествена, но заваля пороен дъжд с гръмотевици и трябваше бързо да се спуснем надолу.

Крепостта на Ючхисар.

Доста поизмокрени се запътихме към небезизвестният оникс. Отново най-впечатлена беше малката ни дъщеря. Тя получи и резултата от демонстрацията – яйце от оникс. Като най-малката в групата, а и отговори на въпроса, коя е столицата на Турция. Бижутата в магазина към фабриката бяха прекрасни, но с космически цени за финансите на нашето семейство. Гостите бяха почерпени с кападокийско вино. Лично аз не опитах, защото и една глътка след този емоционален и уморителен ден би ме довършила. Мъжете от семейството не пропуснаха.

Фабриката се намира пред Долината на гълъбите. След дъжда слънцето се провираше между облаците и огряваше долината.

Долината на гълъбите.В далечината крепостта Ючхисар.

На следващия ден на ред бяха подземните градове.

юли 15 2008

Кападокия, Турция

Пътеписът, който ви представям днес ще ни разкаже за Кападокия – част от великолепието на азиатска Турция. Приятно четене: Кападокия – земя на красивите коне (от персийски) Използвахме голямата почивка по майските празници, за осъществяване на една отколешна мечта – да посетим тази част от Турция, която някога е наричана Кападокия. Цялото ни четиричленно семейство […]