Archive for the 'Букурещ' Category

юни 16 2011

Накратко из Букурещ

Днес Марина съвсем набързо ще ни разкаже за една разходка из Букурещ. Приятно четене:

Реших да изненадам приателкатаси за рождения и ден като я заведа в Букурещ. Живеем на 70 км от града в Русе. Пътят до там е много приятен – като минеш моста всичко е различно. Пътищата са по-добри и цялото пътуване трае 40–50 мин. Внимавайте в населените места и на ограниченията! Румъния е полицейска държава, но вардят с цивилни коли без обозначения и където най не очакваш. Пазете се.

Като влязохме в Букурещ – нищо необичайно, град като град. Ако карате направо и следвате трамвая, ще стигнете до воени гробища – следвате пътя, който прави полу–дъга слизате в ниско, като през цялото време се придържате в лява лента. В района на гробищата GPS губи сигнал. Най-долу в ниското е Т-образно кръстовище, завивате на ляво и след 1км сте в центъра. Придържайтесе в дясна лента до пиаца УНИРИИ – вляво е двореца, където паркирахме.

В центъра на Букурещ паркингите са безплатни – невероятно, но факт. Оставихме колата на паркинга.

Дворецът наистина е величествен!

Втората най-голяма сграда в света – заслужава си. Ако тръгнете от двореца надолу посока пиаца УНИРЕЯ, ще ходите по копието на ШАНЗ ЕЛИЗЕ, но до тук всичко около вас е сиво и запустяло – нищо интересно. На Пиаца УНИРИИ има два мола и много цигани-търговци.

Lipscani, Bucuresti, Romania

По-интересното е, ако тръгнете от двореца на ляво след 500м ще стигнете до р. Дъмбовица минавате моста тръгвате по КАЛЕЯ ВИКТОРИЯ и сте вече в

стария Букурещ

много добре запазен – прекрасно място, сигурно е НАЙ-ХУБАВОТО нещо В БУКУРЕЩ. Пълно е с заведения, музеи, църкви, кафенета, магазинчета – цените са много добри. Старият Букурещ си заслужава. В горния му край е ПИАЦА УНИВЕРСИТАТЕ. В подлеза има тоалетна, което е щастие иначе са кът. От площада, с трамвай 21 може да се отиде до пиаца ОБОР да така се казва. ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ В БУКУРЕЩ Е С ФОНОКАРТИ, може да ги купиш от всеки реп. Ако сте за 2–3 дена става, иначе няма смисъл.

Решихме да отидем пеша до ПИАЦА ОБОР. Защоли – защото според туристическия гид това е най-големия пазар на открито в ЕВРОПА. ЗА 50 мин. стигнахме, но излезеш ли от центъра всичко хубаво свършва – много стари и изоставени сгради и мизерия. Пазарът наистина е много голям има всичко, но най-много колбаси и най-вече пушени меса, но и мизерията е голяма.

Пътя назад не се различаваше по нищо. НО ВЪПРЕКИ ВСИЧКО НЯКАК СИ ПО-ДОБРЕ ОТ НАС. Направи ни впечатление многото цветя, градинки и фонтани. Това е само малка част от Букурещ, но си заслужава. Чао

Автор: Мариан Монов

май 29 2009

Букурещ през очите на момичетата и момчетата

Да се разходим из Букурещ – този път имаме не един, а двама пътешественици – момче и момиче. Всеки от тях е разказал впечатленията си от румънската столица, като моя милост си позволи да обедини техните разкази в един, за да видим едновременно как един букурещенски „новобранец“ с дамски поглед ще ни разкаже за това, което малко по-късно ще ни опише едно букурещенско „старо куче“ от мъжка гледна точка. Приятно четене:

Букурещ

през очите на момичето (сефте в Букурещ)

Не бях посещавала Румъния до момента и затова и не знаех какво да очаквам от северната ни съседка. За добро или за лошо първото ми впечатление след като преминахме Дунав мост се оказаха безкрайните дупки по пътя (най-вече на самия мост, за който ни поискаха такса за поддръжка!!!).

След няколко километра, за щастие, се качихме на магистралата и се насочихме към

столицата – Букурещ.

И така след няма и 50 километра вече се движихме из улиците на града и колкото повече наближавахме центъра, толкова повече ми харесваше. Естествено, имаше няколко неща, които ме изумиха:

Докато чакахме да светне зеленият светофар на площад “Пиаца Унирии” в центъра, на огромни плазмени дисплеи пред нас се показа българският флаг. Пошегувахме се, че явно така румънците посрещат чуждестранните си гости и сега ни поздравяват.

Дори изразиха и по-силни чувства и емоции.

мар. 04 2009

До Букурещ и назад

Кратката разходка на един русенлия до съседен Букурещ. Приятно четене:

До Букурещ и назад

Незнам кой как е усетил влизането ни в ЕС, но в Русе след 02 януари сериозно се усети. Разликата от преди е в хилядите румънци, които събота и неделя щурмуват магазините по центъра и големите търговски вериги. Впечатление прави до горе пълните колички със стоки и все новите автомобили, с които идват. Рядко можеш да видиш „second hand“ морга с румънска регистрация. И нали с румънците „си го мерим“ в развитието затова, когато приятели ми казаха, че се организира екскурзия до Букурещ реших да се поразходя, а и да проверя „а чем произходит на самом деле“ в Румъния. Като ученик само бях минавал през Букурещ и бях впечатлен от мизерията на централната им жп. гарата, но това беше във вече далечната 1985 г.

Букурещ се намира на 60-тина километра от Русе, така че пътуването беше кратко. Малко преди Букурещ ни „посрещна“ едно поле обсипано с всякакви боклуци, а след това в първите предградия на града се виждаха все хора със силен мургав отенък — все родни познати картинки. Навлизайки обаче в самият град картинката сериозно се промени. Букурещ е известен още като „Малкият Париж“ и има защо. Тия хора са големи франкофони и са изплагиятствали доста от Париж. Имат си мини Триумфална арка, румънско Шанзелизе, паметник на Де Гол и други френско подобни. Всички сгради са в един стил „нео класик“ и са огромни. Добро впечатление прави съчетанието между новото строителство и старите сгради.

ян. 02 2009

На концерт в Букурещ

Честита Нова година! Екипът на сайта Ви желае здраве и щастие през Новата година и … лек път, накъдето и да тръгнете!

Новата година ще я открием с едно музикално посещение при съседите от Румъния. Приятно четене:

b

Bucuresti? Ja, Ja…

След предварителна подготовка и планиране организирах група ентусиасти за екскурзия до Букурещ, Румъния. Конкретна цел на нашето посещение бе концерт на британската група Delirious. Но за тях и концерта, можете да прочетете в друга публикация… тук.

Пътят до Русе беше спокоен и приятен. Нямаше много хора, които да пътуват една седмица преди рождествените празници. Само лекият дъждец и хладният въздух напомняха за зимния сезон.

Стигнахме до Русе след няколкочасово пътуване — с намерението да обядваме.

Аз съм си приключенски настроен и последовател на поговорката: „Когато си в Рим, прави като римляните“. Затова попитах първия срещнат къде можем да хапнем вкусно и евтино. Насочиха ни към Кооперативния пазар — заведението „Стъпката“. Готвени ястия на прилични цени, за работещите около пазара.

„Като си в Русе, прави като русенци!“pict7714

Границата на Дунав мост минахме бързо.

Въпреки, че и на отиване и на връщане се опитах да мина на по-бързата лента. Оказва се, тя е само за румънски граждани.

Любопитството ми ме накара да прочета няколко блог статии на българи пътували в Румъния. Затова не бях изненадан от кръговите движения, добрата маркировка и изпреварванията от ляво и дясно на румънските шофьори.

Започна се спор с мой приятел за сравнение на качеството между българската и румънската пътна настилка. От малкото си опит на шофиране извън родината знам, че всички погранични зони получават субсидии от ЕС за инфраструктура.

Тоест пътят е безупречен в първите 10-ина километра около границата.

След това, обаче коловозите и бабуните се появиха. Но големи и фрапиращи кратери нямаше.

Следим картата неотлъчно и след 40 минути влизаме във видимо голям град.

Започват и задръствания и всички в колата сме учудени. Кой е този град? Няма голямо населено място преди

Букурещ

b-street-churchСвалям стъклото и питам един румънец:

Buchuresti?

Ja, Ja…. — отговаря бодро местния и сочи отревисто с ръка напред.

След още един километър задръстване настигаме бус с русенска регистрация. Нашенецът разсея съмненията ни, като потвърди че сме в Букурещ. Дотук добре…