Archive for the 'Сейшели' Category

апр. 28 2010

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион (2): Остров Махе

Продължаваме с круиза на Петър из Индийския океан. Започнахме с остров Мавриций, а сега продължаваме с главния от Сейшелските острови – Махе. Приятно четене:

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион

Остров Махе от Сейшелските острови

Ами да довърша за Сейшелите…
Вечерта като се прибрахме съставихме плана за следващия ден. Съветът реши да не се ходи до другите два близки острова – Praslin и La Digue, а да доразгледаме Mahe. Нямахме време. За съжаление. Щото това са уникални места, които непременно трябва да се видят! Националния резерват Vallee de Mai, където може да се види единствения по рода си COCO DE MER. Чакайте да намеря някоя от старите снимки

мъжкия

Сейшелски острови

и двата

А също така и най-невероятните плажове /плажът Anse Lazio на Praslin е в топ десятката на света, а Anse D’argent на La Digue направо спира дъха – там пък са снимани много от високобюджетните еротични продукции/

Както и да е!

Имахме още много какво да видим на Mahe.

По колите и на път!
Пресякохме отново острова от другата, западната страна. По пътя спряхме да пием чай във фабриката за чай. Тя е високо разположена /към 800 метра/ и се намира точно по средата на острова. Оттам се открива прекрасна гледка към заливите в ниското

Сейшелски острови

Спуснахме се към брега…

апр. 20 2010

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион (1)

На това днешно мрачно време защо да не направим една обиколка към Екватора? Да се качваме по корабите и напред! Приятно четене:

Круиз из Индийския океан: Мавриций, Сейшели, Мадагаскар и Реюнион

Остров Мавриций и остров Махе от Сейшелските острови

Бях обещал и аз да споделя нещичко от моите скитания по широкия свят. И ето, наканих се най-после.

Идеята ни беше да забъркаме нещо по различно от обичайните екскурзии и почивки. Решихме този път да бъде круиз. Бяхме си набелязали и трябваше да изберем измежду три дестинации – Кариби, Далечен изток или Индийски океан.

Избрахме последната: Мавриций – Сейшели – Мадагаскар – Реюнион.

Направихме резервациите и след седмица се изтипосахме на летището в Истанбул. Следваше полет с EMIRATES до Дубай, час и половина престой, колкото да си купим нова камера, че предната, заедно с колата и всичкия ни багаж смени притежателя си в София Ама нищо де, той Бойко Борисов ще ги оправи тях И втори полет до Мадагаскар. На сутринта към 9:00 часа цъфнахме на местното летище. Там, както си му е реда ни посрещнаха местни фолк звезди с песни и танци на народите. Ма то така си е по летищата на повечето екзотични дестинации. Едно такова ти се стопля душата… а тялото – то вече е прегряло при „ниските” сутрешни температури от около 30’C. За влагата да не говорим. Имаше естествено и представители на круизната компания COSTA, които чакаха туристите, решили да ползват услугите им за трансфер до кораба. Ние обаче предварително бяхме отказали тези услуги /26EUR на глава/ за 40-50 км. разстояние. Ми така де, да си пооправят малко тарифите. Отидохме на едно от многото гишета за рент а кар, и си наехме две колички. Ама да не си помислите, че и там не сме се пазарили? Ааа не Предварително знаехме, че ако не си свалил цената поне двойно, значи нищо не си направил. Те ни предложиха по 60 EUR на ден за кола. Ние казахме 30. В крайна сметка се съгласихме великодушно на 40. Нали и те са хора! Наехме ги за по 48 часа, та да можем и на следващия ден да обикаляме острова и потеглихме към Порт Луис, където ни чакаше кораба. Пристигнахме, настанихме се по каютите, полегнахме да починем и …. проспахме целия ден. Ми как няма, бяхме като пребити кучета.

Сутринта на следващия ден, след обилна закуска сефтосах и фотоапарата. Ето я и първата снимка:

PORT LOUIS, MAURITIUS

Порт Луи, Мавриций

Качихме се по колите и тръгнахме на обиколка из острова. Най-напред се отправихме към ботаническата градина на Pamplemousses.

Ботаническата градина на Pamplemousses, остров Мавриций

Ботаническата градина на Pamplemousses на Мавриций

Местни креолски младежи ни се радваха. И ние на тях.

Креолци, Мавриций

Креолци

Индомаврицианците /те са по голямата част от местното население/ също