Archive for the 'Тотев' Category

апр. 01 2010

Испания: От единия до другия бряг (3): Тенерифе

Продължаваме с обиколката на Испания от единия до другия ѝ бряг. Бяхме вече в Палма де Майорка, и Барселона, а днес ще завършим с Тенерифе на Канарските острови.

Тенерифе (Канарски острови)

Пътят до Тенерифе или по-точно северното летище на острова мина приятно. Беше прекалено рано да се възползвам от промоцията на борда – Хайнекен за 2евро, но имаше други любопитни работи за гледане. Самолетът беше пълен и се заприказвах с испанеца до мен, докато жената събираше сили да се излежава на плажовете. Оказа се, че пича си прави чиста контрабанда, ако купуването на цигари в една и съща страна може да се нарече така. Просто в Тенерифе и на Канарите като цяло, кутия Малборо е 1,60 евро и просто човека отива да напълни сак с цигари и да си купи добра камера, е и да напече дупето за няколко дни. Общо взето има резон нашите билети отиване и връщане за двама струваха 115Е, така че сам човек може да съчетае полезното с приятното.

Но не за шопинг бяхме дошли тук, просто

Тенерифе

/първо си мислехме да ходим във Фуертевентура/ е страхотно място не само за плажуване но и за малко активити. Островите имат много интересен климат, до към 10ч. от океана си има една мъгличка леко стелеща се над земята но времето е почти винаги топло и приятно. Там се намира и най-високия връх в Испания които естествено посетихме и тъй като отседнахме в Пуерто да ле Круз и хотелчето ни беше на двадесетина метра от един много добър комплекс басейни леко навътре в океана отпаднаха всички грижи къде ще мързелуваме. Но всичко по реда си или отгоре-отгоре..
Пилота като пиян летец от Аерофлот ни събуди с доста резки и спиращи дъха маневри, е тук щракнах ето това

Тенерифе от въздуха – Канарски острови, Испания

Кацането беше много яко – почти си ударих главата в предната седалка, пък и на острова се е случвала най-голямата катастрофа в историята, но на южното летище… абе, кофти място за кацане
Както вече споменах слънчево място – е, да ама не и към десет сутринта

Сутрешна мъгла на Тенерифе – Канарски острови, Испания

Времето беше като по периферията на „Катрина“ или поне на „Дийн“, имам снимка със почти всички дрехи които нося на гърба, но половина чувство на студ се дължеше главно на недоспиване…

След като си хванахме автобуса до града и намерихме хотела, времето се изесни пекна слънце и всичко се раздвижи.
Хората се мятаха или на малкото плажче пред хотела или в басейните

Плаж и палми на Тенерифе – Канарски острови, Испания

Ааа басейните… – както е казал по-горе бахмааму водата не само в средениземно море е солена, океанката е просто трепач – направо наливаш в кацата със зеле

мар. 22 2010

Испания: От единия до другия бряг (2): Барселона на път за Тенерифе

Продължаваме с обиколката на Испания от единия до другия ѝ бряг. Бяхме вече в Палма де Майорка, а днес ще наминем през Барселона. Приятно четене и не забравяйте да се включите в писането на юбилейния хиляден пътепис:

Барселона между Палма и Тенерифе

Та така – след като се натоварихме на кораба и капитана наду свирката скочих на палубата да правя снимки. Обаче тя тази работа с излизането от пристанището не беше от най-лесните, и най-бързите. Щракнах няколко снимки междувременно ето да речем тази е на някаква крепост където мъжете са се криели от жените си горе в гората да могат на спокойствие да се отдадат на сиеста и сангрия под предлог че охраняват града

Крепостта на Палма де Майорка

и пак катедралата която дори и на фона на всякакви хотели и бетонни простотии си е най-внушителната сграда

Катедралата на Палма де Майорка, Испания

Разгледахме част от острова пък и тук се заприказвах с един нашенец опъвал кайша няколко години в Палма и сега щастливо се отдал на частен бизнес в Делиормана. Както се казва, гурбетът си работи навсякъде. От него разбрах, че хубавите плажове се почти навсякъде и както се и предполага ние сме били в центъра на дивотията, а има къде по-скатани места, там където едни хора въоръжени с добри фотоапарати правят снимки за картички и после ги изпращат на гладните студенти в БГ или Индия да им предадат още по-голям колорит на Фотошоп с цел да се заблуд[т повече туристите. Поговорихме си и за имотите по този край, общо взето дали ще си вземеш студио в Слънчев Бряг или Майорка разликата не е огромна, а предимствата – очевидни. Където имаше място всичко беше така,

Имоти на Палма де Майорка, Испания
Имоти на Палма де Майорка

че и по–зле. Скоро свърши сушата и фара/където стария фараджия още пази традициите на древните крепостни охранители/ ни изпрати от това китно местенце

Фарът в пристанището на Палма де Майорка, Испания

мар. 11 2010

Испания: От единия до другия бряг (1):Палма,… Палма де Майорка

Баба Марта нещо се разсърди тия дни и реших да я успокоим с един пътепис за място топло и почивно – Палма де Майорка. Тотев ще ни разкаже за почивката си там. Приятно четене:

Палма,… Палма де Майорка

Та така, една майска вечер докато навън валеше за осми път за деня реших, че е крайно време да седна и да се поразровя из нета както се казва диъл има ли или няма. Още в началото трябваше да се справя с основните проблеми на нашето пътуване-Къде отиваме, къде ще спим, колко време ще останем, как ще стигнем до там, и къде бирата е на добра цена/последното беше съществено не само за мен но и за другия участник/. Единственото нещо в което бяхме обаче 100% сигурни е, че искаме Слънце, ама много, не само през деня а ако имаше как и през нощта.

Вариантът да пътуваме организирано с някоя друга орда туристи не ни се нравеше затова заложихме на стария изпитан вариант-сами. Хубавото беше, че можеше да се спестят доста пари от самолетни билети, и за сметка на това да отседнем в по-добри хотели или просто да си ги изпием тези пари. Седнах си да Д-то и до към 4 сутринта вече бях преполовил плана, полети, хотели, трансфери, забележителности и т.н. Взехме решение да пътуваме само с ръчен багаж – така или иначе десетина тениски и едни чехли не заемат място, трябваше само на всяко летище да изхвърляме по-големите течности, но това не беше важно.

Стегнахме багажа, и един невероятно студен и дъждовен ден в началото на юли по обяд с раничките на гърба си хванахме автобуса до летището. Макар че тукашното летище е доста наблизо и има удобни полети за нашата дестинация, избрахме малкото летище Хан в Германия, използвано само от нискобюджетни компании, и естествено нашия любим аеропревозвач –Раянеър.

Пътят до там отне около час, летището беше препълнено въпреки неспирния дъжд немците се бяха метнали по къси гащи и с бира в ръка чакаха да дойде времето за чек ин. Беше ясно великото лятно преселение е в разгара си , а дестинацията главно Испания. На пръв поглед преобладаваха само тийнеиджъри, за които алкохолния туризъм и новите хитове на немската чалка беше върха на сладоледа – ами супер и ние точно това търсихме. И така, самолетът излетя навреме както обикновено – дестинация/или дестилация е по-точно/

старата мръсница – Палма да Майорка 😀

Във всеки един полет по Европата винаги може да намериш българи, така беше и този път.

В шеги и закачки и студен Хайнекен си летяхме на юг. Скоро пилота на училищния аеробус/средната възраст на пасажерите беше около ранните двадесет/ съобщи, че прелитаме над Марсилия, красив град, в които не съм бил. Там долу обаче младите магребинчета ритат футбол по цял ден под слънцето и биха подгонили всеки, който се опита да твърди, че Матераци не е най-големия симулант, и че Зизу е докосвал с главата само шапката си…, но – така да е.